Oj, oj, oj....

Vilka dagar det har varit !!!
Det har gått i 190 dygnet runt.....

Måndagen flöt förbi, tänk så lätt det går att jobba när folk VILL å KAN samarbeta...
Tis rusade förbi snabbare än jag hann blinka...
Fattar inte vart alla timmarna försvann men det gick i rasande fart.
Men när man pysslar med lite av varje hela tiden så försvinner tiden utan att man märker det..

Insåg när jag kom till jobbet på tis morgon att laddaren låg hemma å jag hade 3% batteri kvar.
Gick in på Telenorbutiken på GS å bad dom ladda den å det gjorde dom men jag fick köra hem å hämta den innan jag kunde åka mot ön...
Kl 21.03 rullade jag in i Borgholm....
Körde en sväng genom stan, sen hem å packa in grejerna.
Duschade åh gud så ljuvligt det var...
Under tiden hade lill-loppan ringt så telefon var röd, då hade hon inte nyckel men hade tog sig in ändå via en granne :))

Till tandläkaren på onsdagsmorgon, inga ruttna, lösa tänder, inga hål.
Tandsten rensat å gaddarna polerade så det klarar sig ett år till.
Vidare till frissan, blev supernöjd med färgen men inte riktigt lika nöjd med klippningen å styling.
En vanlig frissa idag kan inte styla-göra en Victoryroll i luggen, man får få till en som inriktar sig på sånt.
Rätt dåligt tycker jag men men...

Var hos mina föräldrar under dagen, pappa fyllde ju 85 år.
Han hade ju avsagt sig kalas men det kom massa blommor å 3-4 släktingar så mer än så var det inte.
Var nere vid Societetsparken å tittade på "Inför Victoriadagen" som är idag.
Det är ju lite som en mässa å en del hade redan satts upp igår.
Victoriagolfen har oxå spelats på Ekerum med Prins Daniel i spetsen.

Men på kvällen var det u allsång på torget, Wizex stod på scen..
Å vilket gäng dom är !!!
Anna å Tommy L delar ju på sången å Eric Iversen är kapellmästare å han e ju ente redig i nån änne... :))
Herregud, han är inte klok !!!!
Dom har ju en föreställning som heter "I folkparkens tjänst" så dom visade delar av den.
Både Anna, Tommy å Eric har ju vissa skådespelartalanger å perfekt komisk tajmning :))
En vacker kväll, rätt blåsigt men soligt å uppehåll.
Massa folk på torget å som vanligt hade Ölands motorklubb sina bilar till allmän beskådan.

21.47 rullade jag ur Borgholm å 23.50 var jag hemma.
Precis innan jag var framme i Ingelstad via vägen som går mellan Ingelstad å Hovmantorp så pustade jag ut att varken älgar, grisasvin el annat oknytt dykt upp på vägen.
Då håller ett rådjur på att hoppa in genom passagerardörren....puh...
Men den klarade sig med blotta förskräckelsen , den hade nog varit inne i nån villaträdgård å smaskat nå gott.

Kom hem iaf, ner i sängen..
Klockan ringde 5 tim å 24 min senare, upp å iväg till sjukhuset å jobba till 12.30, byta om, till ÖB å handla lite.
In på GS å äta lunch å till jobb nr 2 för att börja jobba 13.45 !!
Inte så mycket folk idag så jag förberedde allt så det var bara att stänga å låsa i stort sett vid 7.

Nu har rumpan landat i soffan å ska förbli där...
Ååååååh, mina ben.........så trötta dom är....
Nu ska jag se Victoriadagen på tv, årets stipendiat är ju Henrik Lundqvist.
5 faldigt nominerad för bästa målvakt i NHL.

Lite bilder från gårdagskvällen....
Anna, sångerska i Wizex...
Så snygga, läckra kläder hon allid har... :))

 Kapellmästare Eric Iversen...
 Thomas L ute bland publiken i allsången.....
 Möe folk var det.....
 Kommentar överflödig... :))
Som sagt, han e ente redig i nån änne... :))
 Klar hos frissan.. :))
 Lite bilar......


 Å en vacker solnedgång avslutade dagen......


HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg