En tung vinter.....





...... lider mot sitt slut...
Hur ofattbart det än verkar med -10 på morgonen när man kliver upp så går det mot bättre tider.
Vintern kom en månad för sent, de sista 2 åren har vi knappt haft nån vinter, inte här iaf.
Det har varit snöfattigt i denna delen av landet de sista 2 åren men nu när snösmältningen kommer igång så blir det vatten av det iaf.
På vissa håll i landet blir det säkert höga vattenflöden å översvämning, är det inte det ena så är det det andra.....

Det har varit en tung vinter.
Mörkret stör mig inte så mycket, jag gillar det milda, softa dagsljuset i november, decembers mörker som lyses upp av alla ljus i jul å nyårstid.
I januari kommer ljuset men då kommer oxå kylan här å DEN gillas icke.....
Fy faan för kylan säger jag bara !!!
Nu jobbar jag ju dessutom på en rätt kylig arbetsplats rent naturligt å med denna kylan utifrån så är det nästan outhärdligt vissa dagar.
Man kan liksom inte klä sig för det på nåt vis.
Kylan gör mig trött, man blir ju för faan halvt djupfryst å helt seg i kroppen, allt går så långsamt.
Jag orkade inte ens se fram emot resan, det var bara att ta sig igenom dagarna tills vi åkte.
Å vi fick ju en fullträff med vädret med tanke på den tidiga veckan så nån gång har även en sån som  jag flyt......

Jag hade 4 rabiesutbrott* från Lucia tills förra veckan när det sista läkt ut i värmen i Spanien.
Läpparna spricker sönder i kylan hur noga man än smörjer, det tog 2 dagar här hemma så var läpparna spruckna å smärtsamma.
Huden på mina fingrar spricker sönder av kylan å vätan även om jag försöker använda handskar så mycket som möjligt på jobbet.

Man blir rent deprimerad av att läsa gamla minnen på fb, det är tvätt som hänger ute, härliga pw's i vårvärmen, sol på balkongen där hemma å här på altanen.
Å nu håller man på å frysa halvt ihjäl......bah....  😖
Men det är exakt 100 dagar till midsommar idag 😄

Men i veckan som kommer så är det vårdagjämning å nästa söndag har vi gått över till sommartid så det blir bättre även om det känns ofattbart just nu...
Vill så gärna börja med vårstädning, få ljust å fräscht men det är för kallt för att börja tvätta fönster.
Även om solen är framme så är rutorna iskalla så det är bara att vänta med så länge.

Idag blir det en tur till stan på förmiddagen, i eftermiddag ska jag koka fläsklägg i några timmar.
Blir väl sista koket med fläsklägg å rotmos för säsongen, man gör det rätt gärna inte under sommarhalvåret.
Men det är bland det absolut godaste man kan äta tycker jag 😋

Men nu får det bli lite frukost.....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg