Jösses mann....

.........det var nästan sommar ute idag, -4C bara 😉
I jämförelse med den sista veckan så känns det nästan som det iaf.

Det var en tungjobbad dag igår men till slut så blev det kväll.
Vi har en kund som kommer in ibland å jag har ju hört ryktas om hans enorma bedrifter inom sporten.
Kanske inte så märkvärdigt men nu är det så att han har bara ett ben, går alltid på kryckor vare sig han har sin protes el ej.
Vi kom å tala om födelsedagar, han skulle fylla 50 år i år å han funderade lite på hur han skulle göra.
Jag har vänner över hela världen för jag har tävlat internationellt under 20 år !!!
Så jag tog chansen att fråga honom en gång för alla .

Jo, han hade tävlat i FEM OS paralympic under 20 år !!!
I rullstolsrace på bana.
Han hade gjort FYRTIO maratonlopp med rullstol så jag frågade honom om han åkt Vasaloppet nån gång.
För det finns ju några som åker sitski men han sa att det var inte riktigt hans grej å han trodde inte han skulle göra det heller.
Men en sån karriär, det är fantastiskt !!!

Å så fick jag mitt livs överraskning....
Den kunden jag hjälpte i onsdags kom igår eftermiddag å lämnade en fantastiskt fin orkidé till mig som tack.
Jag blev både överraskad, lätt generad å lite rörd över uppskattningen.
Det är så sällan man får höra att man gjort nåt bra så det värmde... <3

För imorrn är det ju Vasaloppsdags igen....
För en sån som jag som är i stort sett totalt ointresserad av sport så är det en av årets höjdpunkter å det kan jag nog tacka pappa för.
Han har följt sen dom skaffade radion när han var barn.
Det var enda gången vi fick äta frukost i vardagsrummet när vi var små.
Å jag har gjort det med mina barn på samma sätt.
Å imorrn bitti sitter iaf jag vid bordet i vardagsrummet å tittar på starten tills de första är i mål.
En makalös prestation vare sig du är elit på 4 tim el motionär på 9 tim-10 tim.
En fb vän åkte öppet spår i måndags, startade i -27C !!!
Men han fick ge sig drygt halvvägs, det gick inte...
Jag fattar inte att dom tillåts att starta i sån kyla öht.

Sambons son står på startlinjen i led 7 imorrn, vi har fått hans startnummer.
Inte lätt att se nån i myrstacken av åkare men vem vet, kanske en glimt.
Har tvättat å sista maskinen är igång nu, sen får det vara.
Packat klart sånär på dusch, hår å makeup grejer.
Våra vänner i PH's spelar på klubben ikväll men vi avstod.
Jag är lite småsnuvig, vi har bägge jobbat idag å är allmänt sega.
Får hoppas vi kan åka på danskryssen i maj iaf....

Nu är det snart dags för 3e nya Beck filmen, blir lite dessert till den.
Vispade ihop chokladmousse imorse å så en klick grädde till det.

HA EN BRA KVÄLL !!!






 



Kommentarer

Populära inlägg