Våren......





..........började rätt kyligt kan man säga, -12.8 imorse när jag klev upp vid 8 tiden.
Alltså.....nu får det ge sig snart..... 😕
Men det var bara att huttrande kliva in i duschen å påbörja projekt Body makeover...
Peelade huden i ansiktet, på armar å bröstet för att få bort gammal död hud.
Efter det så var det dags att avlägsna vinterpälsen men med tanke på morgonens temperatur borde man kanske behållit den ett tag.
När man går på gym blir man mycket kroppsmedveten på gott å ont.
I de väggstora speglarna ser man allt man kanske blundar lite för annars så benen å bikinilinjen vaxades, fick finputsa med en rakhyvel.
Plockade mina ögonbryn, satte i linserna å begav mig till stan för frissabesök.

Å denna råtthåla att parkera i.... bah.....
Men till slut så hittade jag en plats å ilade bort till frissan, en fräsig donna av utländsk börd.
Exakt på dagen ett år sen jag var hos henne sist så vi hade mycket att ta igen 😉
Hon är väldigt duktig på färg-slingor, rasande flink i fingrarna när hon gör dom med folie.
Nu var det verkligen basic, min alldeles egna hårfärg att utgå ifrån.
Å det blev sååå jäkla bra !!!!
Tyvärr kan inte fotona ge färgen-slingorna rättvisa men så snyggt det blev.
Det är ljusare än det ser ut på bilderna......
Å hon sa direkt när jag kom in "det är inte DU att vara så mörk i botten, det är inte din stil.
Du ser äldre ut än när du är ljus..."
Men TACK, en person som tycker som jag 😊
 Före.....


Efter....



Väl på jobbet får jag sno som en liten iller, insåg när magen knorrade att matlådan stod kvar hemma...suck....
Nu lider vi inte direkt brist på mat på min arbetsplats men det fick bli ett par mackor tills jag kom hem.
Slängde in tvätt å startade det, fixade ris till matlådan så jag kunde äta maten.
Att från 09.00 till 20.30 bara leva på 2 mackor är inte optimalt kan jag säga men nu blev det så idag.
Drog ur sängkläderna å bäddade rent.
Så var det bara 2 kroppsdelar kvar att ta hand om, de som sitter allra längst ner på kroppen.
Så fötterna sattes i varmt fotbad en stund, lite vanskligt att sitta med datorn i knät men det gick utan missöden 😊 
Fötterna har filats å skrubbats med skrubbcreme å är insmorda med skön fotcreme så nu är precis hela kroppen helrenoverad.
Ska bli ljuvligt skönt att glida ner mellan fräscha lakan med nyvaxade ben å nypedikyrerade fötter.
Nyvaxade ben å fräscha, svala lakan, den känslan av välbefinnande är svårslagen.... 😇

Nu börjar det bli dags för sängen, en låååång dag på jobbet imorrn.

NATTI, NATTI....



Kommentarer

Populära inlägg