Sommartid hej, hej....





Ja, inatt gäller det att hänga på klockan kl 2 för att dra fram den till 3 så man inte missar det 😉
Mja.......tur man kan göra det innan man går å lägger sig för enn e ju för gammal att vara uppe å sudda om nätterna nu 😊
Men dagen blir något "kort" imorrn men så gudomligt skönt med ljusare kvällar.
Tänkte på det igår kväll när vi stängde på jobbet, på tisdag är det t o m ljust när jag kommer hem hit.

Hade tänkt blogga i torsdags men jag orkade faktiskt inte, jag gick nämligen upp i ottan för att åka till gymmet.
Vaknade sådär 5.10, låg å lurade i sängen (läs: kollade fb via mobilen...) klev upp sådär 5.45 å åkte till gymmet 6.10.
Ibland undrar jag om man e riktigt frisk ??? 😊
Men rätt kul pass, ett Basisball centercore skulle det vara.
Enkelt uttryckt, ett pass där man använder en viktboll å gör div övningar.
Detta skulle ju vara mer för bålen men då ord instruktör var borta så blev det en mix av raw (tuffare pass) å centercore.
Sen körde jag ett pass på gymmet å det var knappt en männ'ska där, halleluja säger jag....
Så ljuvligt skönt, varje vardagseftermiddag å kväll är det fullt jämt, man kan sällan göra det man tänkt för det är ständigt upptaget.
Duschade å åkte hem, var hemma strax efter 9 på morgonen, helt perfekt !!!
Åh så gott det var med frukost då !!!
Det kommer bli fler torsdagsmorgnar kan jag säga.

Fortsatte min vårstädning men vilade nån timme innan jag åkte till jobbet.
Men fyttiattansjärnvägar vilken träningsvärk jag hade igår, puh........  😒
Gamla kärringar ska inte springa på gym alt kanske gå dit liiiite oftare å slippa få så överjordisk jävla träningsvärk..... 😄
Mjaaaaa......tror nog mer på det sistnämnda... 😉
Men imorrn eftermiddag blir det Basisball raw, sambon börjar sitt eftermiddagsskift redan imorrn.
Han jobbade 6-18.30 mot normala kl 15 igår så det är beordrad övertid så jag blir allena på söndagseftermiddagen-kvällen å då kan jag dra dit.

Å våra kära amerikanska grannar hemma på ön har kommit tillbaka.
Hela långa våren å sommaren till sista sensommardagarna ska dom vara här, ska bli jättekul att träffa dom igen !!

Men allt är inte tjolahoppsan nu...
Jag var på sjukhuset i måndags å nu står jag i kö för operation.
Min cysta på den kvarvarande äggstocken har vuxit sig för stor.
Den upptäcktes i juni, då var den va 30x40 mm men de påstod att den kunde försvinna av sig självt.
Bite my ass, det kan ni drömma om........ tänkte jag.....

Juni 2006 togs den vä  äggstocken bort för jag hade en cysta som var stor som en grapefrukt som hade slingrat sig runt äggstocken. 
I sept var den ca 40x50 mm men dom gör inget åt det under 50 mm.
Men nu har den vuxit så den ger mig besvär, smärta om den bli klämd å en massa andra biverkningar  så nu ska den tas bort.
Inom 3 mån säger väl vårdgarantin så vi får se när det blir, jag vågar ju inte boka in nåt under hela våren som kräver t ex biljetter som kryssning för jag vet ju inte när jag blir kallad.

De tog ett blodprov oxå, ett CA125.
Jag fick vara ganska påstridig för att få veta VAD för slags prov det var men till slut så klämde sköterskan fram att det är ju ett slags tumörprov som kan påvisa om den är malign el inte.
Jahaja, hade jag inte varit så påstridig hade jag inte fått veta det....bah...
Nu har jag inga större farhågor att den är "farlig", den förra var vätska å blod så det är säkert likadant med denna.

Det går kanske att hålla den i schack med hormoner men i långa loppet måste den ändå tas bort för den växer ju.
Jag måste ha hormoner vare sig jag behåller den el inte så då kan det kvitta.
Jag sörjer inte nån förlorad "kvinnlig" kroppsdel på nåt sätt, det som gnager lite är hur man mår efteråt rent psykiskt innan man får rätt dos hormoner osv.
Men kanske gnistan kommer tillbaka, den gnistan som gör att man orkar vara social, slippa all migrän jag haft sista månaderna osv.
Få bättre livskvalite än att bara orka jobba å åka hem...
Så det är det jag hoppas på.....

Men nu är lördagens obligatoriska tvätt klar så jag får hänga upp den.
Middag idag blir lövbiffsrullader å klyftpotatis.
Imorrn är det vårstädning, tvätt å gymmet som gäller.

Å så glömmer ni inte att sätta ut mössan-strumpan inatt om tranan kommer med nåt litet till er 😉

HA EN BRA KVÄLL !!!
 



Kommentarer

Populära inlägg