Årets deppigaste dag.....





... är det denna dag enl de som lägger tid på att forska om det.
Den dagen då man oxå är som fattigast säger dom, inte för jag vet hur det löser de andra dagarna fram till löning men nu är det så iaf 😉

Jodå, han fick igång vattnet i lördags kväll men riktigt vad anledningen var vet vi inte.
Men högst troligt en ispropp men nu så står det ett litet element där ute.
Igår kväll vid 23.30 när vi la oss hade vi hutlösa -12 å imorse vid 7 tiden var det -1.
En dansbekant som var rörkrökare sa att det är det värsta när tempen hoppar 10-15 grader upp å ner, bättre med stabil kyla isf.
Så nu hoppas jag vi slipper fler problem.

Såååå gott att vara ledig idag, slippa gå upp för att man MÅSTE...
Jag gjorde 7 arbetsdagar å 60.5 tim förra veckan, det kändes kan jag säga.
Denna veckan så är det första veckan med ord tidsschemat sen i mitten av december, det ska bli skönt att kunna gå hem kl 14 imorrn.

Men jag hade trots allt tid att passa idag, jag åkte ut till ett litet samhälle i utkanten av Växjö för ett ärende till sonens födelsedagsfirande till helgen.
Sen hade jag 1.5 timme att slå ihjäl till jag skulle på massage å jag trodde i min enfald att jag skulle hinna hur mycket som helst.
Bah..... 😖
En tur till Dollarstore, där inhandlades hårgelé å kortare kanalljus (som jag letat hur länge som helst efter...)
In på Willys å köpte fläskfilé, vidare till Grand Samarkand.
Då var det bara en timme kvar....

Tog en macka på Subway som lunch, in en snabbis på Kapp-Ahl å tittade på lite vårnyheter.
Men det är märkligt, det är aldrig lika snyggt som i tidningsreklamen.... 😕
In en snabbis på Ica Maxi å handlade 3-4 grejer så iväg till massagen.
Dom är väldigt bra på Natthanas massage, du får själv välja hur hårt man vill ha det.
Det enda minus jag tycker är att det kunde vara lite varmare där inne.
På det andra stället jag var på var det väldigt varmt å skönt när man är så avklädd även om man har en tunn filt på sig.
Men dom är bättre på att massera på Natthanas.

Hon bara suckar å skakar på huvudet: "mycke stelt, mycke stelt.... "
När hon t o m hittar muskelknutor i fotsula å handflata då är det illa.....
Men nu ska jag försöka gå några ggr mer kontinuerligt för att få nån effekt av det.
Att gå var 4e månad är förvisso skönt men för att få muskeleffekt så behöver man nog gå var 3e vecka iaf under en tid.

Jag har gett mig faan på att det SKA bli mitt år i år....
Idag var jag för trött i benen för att ge mig ut men jag hoppas komma ut en runda imorrn efter jobbet.
Få igång mer blodcirkulation, inte slarva med maten.
"Slarv" för mig är inte fet snabbmat utan att det går för länge mellan måltiderna.
Lite för mycket mackor ibland som "underhåll" även om jag trots allt äter rätt lite av det.
Har börjat lägga in maten i Samsungs egna hälsoapp, en mycket avancerad sådan får jag säga.
Tog lite tid att lära mig den men nu går det lätt.

Ska läsa på lite om antiinflammatorisk kost , ska se vad det är.
Allt för att minska muskelömheten å migränen om det går.
Hade lätt migrän av å till igår när jag jobbade på sjukhuset men just nu är jag i brytpunkten på hormonkartan, avslutade en igår å påbörjade ny idag vilket är en bidragande orsak.

Jaaa ni, för 19 år sen så satt jag inte i nån soffa å bloggade, då sniffade jag lustgas för fullt.
Värkstimulerande dropp sattes kl 8 denna morgon för att tvinga ut honom.
Jag las in redan d 17e januari, då satt jag hela kvällen i korridoren på förlossningen i väntan på en säng på BB (oförlösta avd)
Då sändes den allra 1a Idrottsgalan på tv, som jag motvilligt åsåg för det fanns inget annat.
Så det är 20e gg i år som det arrangeras.




HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg