GRATTIS......

 Till vår bästa å finaste Elias
idag på 19 årsdagen !!!!
Hipp, hipp hurra....... 😄

Han anlände kl 05.03 denna dag på milleniets 22a dag.
3990 gr tung å 50 cm lång..
När han var 2 ½  mån fick han RS-virus så vi hamnade på sjukan.
Han fick tyvärr långdragna men av det, än idag har han jobbig hosta när han blir förkyld.
Han var liten å nätt i kroppen pga att han så ofta var sjuk så han gick vid 9½ mån å 
sprang vid 10 mån ålder.

Han var tjejtjusare redan på dagis, han var alltid först framme om nån ramlat å gjort sig illa.
Hade sin otroligt kluriga funderingar när han var liten, inte alltid att man hängde med i tankegången .
En del stök i högstadiet men han har blivit en fin, omtänksam ung man, ser efter sin storasyster om hon är nånstans att hon inte går själv hem osv.
Hjälper morfar om han behöver men det han brinner för är ju motorer å bilar.

Han går på Syab i Kalmar, läser till lastbilschaffis-bärgare.
Pratade med honom i eftermiddag, då skulle han börja "jobba" (praktik) kl 16-02, kör en lastbil i Kalmar.
Idag har han haft sitt körkort i exakt ett år, körde ju upp på 18 årsdagen å sen dess har han bott i bilen typ 😄
Eller i garaget... 😊
Det är ju ett intresse vi har gemensamt, bilar 💖
Är så roligt att följa honom, bilutställningar han åker på som jag åkte på för 30 år sen.
Bilar, bilar, bilar, ljudet av en mullrande V8 är berusande... 😇
Vi får fira till helgen när jag kan åka hem, lite tråkigt men så är det.








Skönt att kunna gå hem kl 14 idag.
Har lagat torsk under kryddigt paprikatäcke å så plockade jag precis ut släta, osötade vetebullar ur ugnen för att bli nån semla senare.
Rackarns gott med lite honung på en slät bulle oxå, inte bara göra semlor av dom. 
Nu får det bli lite tv, lång heldag väntar på jobbet imorrn.
Å på tors förmiddag kl 9.30 får jag sätta mig hos frissan~~~~~~
Åh vad jag ska njuta 😇

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg