Nyårsdagen....


...... är här, det nya året har tagit sin början.
Vi vakade in 12 slaget, vi orkade inte ostbricka efter maten så det fick räcka med skumpan.
Vi tittade lite på nyårsfirandet från Skansen men jag tycke Persbrant var "sådär".
Han läste lite forcerat, kunde tagit det lite lugnare , lite som att han ville bli klar så han fick gå hem.
Det var fyrverkerier runt oss men vi såg inget av det, skogen skymmer.
Då skulle vi klätt på oss å gått ner till sjön för att se Ingelstad tvärs över sjön men det fick vara.
En nyårsnatt jag aldrig glömmer är 1990.
Då stod jag på Reeperbahn å det var ett inferno av  människor, fyrverkerier å fest.

Drog mig lite i sängen imorse, skönt att bara vila utan tid att passa.
Började det nya året med lyxig frukost, varm choklad, varma sconens med en touch av mörk choklad, god ost å sommarens jordgubbsmarmelad.
Sååå gott å lyxigt såhär årets 1a dag 😊
Fantastiskt väder så jag drog ut på en promenad på dryga timmen, +5C, solsken så solbrillorna åkte på, dock rejält blåsigt men inte kallt.
Så ljuvligt skönt med promenad, så längesen jag var ute.

Väl hemma igen har jag sprättat bort den gamla trasiga knytbanden i mina förkläden från jobbet men tror jag syr i de nya imorrn.
Imorrn ska vi en sväng in till stan, gå på lite shopping om man hittar nåt.
Extremt sällan vi gör nåt sånt tillsammans, jag jobbar ju där ute 5 dagar i veckan å är inte så sugen på att åka dit när man är ledig men  nån gång kan det vara kul.
Jag behöver verkligen ett par gympaskor till så det får bli Stadium outlet, skulle köpt det sen i höstas men inte blivit av.
Fick presentkort av min arb.givare i julklapp som gäller på hela Grand Samarkand så får se oam jag hittar nåt för det.
Annars får det vila till senare....

Årets 1a middag blir fisktacos med äppelsalsa men först ska jag se "Ivanhoe", ett måste varje nyårsdag.
Men det är märkligt, han väljer Rowena varenda jäkla år när han borde välja Rebecka nån gång iaf 😉


 GOD FORTSÄTTNING
PÅ NYÅRET !!!
 
 
 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg