Tjugon'da' Knut....





.... har det blivit, dagen då julen ska raskas ut...
Nu plockade jag ihop allt i måndags men ett migränanfall satte stopp för resten  så det har stått på matsalsbordet sen dess.
Jag har ju som jag skrev sist, bara jobbat i stort sett sen i tis morse men i tors förmiddag plockade vi ihop alla adventsprylar.
Jag har det separerat från julsakerna för att slippa dra fram allt när det bli advent å börja rota bland julsakerna.
Så igår kväll tog jag toaletterna å idag har jag haft tid att plocka ner det sista julsakerna, hivade ur sängkläderna å bäddade rent, tagit alla golven så nu väntar vi in våren.... 😊

Tittade på Nyhetsmorgon idag då tog dom just upp detta med att städa ur julen.
Städexperten Marlene var där å gav tips, äntligen nån som är som jag !!!
Som gillar ordning å reda, rent å snyggt runt om sig å gillar att göra det.
Livet blir sååååå mycket enklare då 💖
Tyvärr får jag jobba mycket i motvind men jag bryr mig inte, jag vill ha rent å snyggt runt mig både på jobbet å hemma.

Planen var en pw i det grådaskiga vädret men latmasken vann så jag hamnade i soffan.
En timme tänkte jag att jag kunde vila men den timmen blev 2 å gick in på sin 3e timme...
Då ringer telefonen på hemligt nummer, då kvittrade pinglan B så glatt att hon bokat in mig på jobb imorrn några timmar 😄
Så det blir sjukhusköket från 11-17 imorrn, lagom för jag kommer förmodligen få en lika intensiv vecka kommande vecka på ordinarie jobb.
Så då fick jag en spark in da ass ur soffan å ge mig iväg på en pw trots allt för imorrn hinner jag inte när jag fick jobb inbokat.

Men tänkte inte på klockan när jag gick ut, gav en flyktig tanke att det ftf är lite dagsljus när jag kom men så jag tog aldrig varselvästen men icke.
Hann drygt halvvägs så kom mörkret å lagom till sista kilometern hem via landsväg 27 så var det mörkt.
Nu var det inte så tät trafik på söndagseftermiddag men iaf, en å annan bilist blinkade på mig å jag skämdes nästan lite men det gick ju bra.
Men inte att jag glömmer varselväst fler ggr.......  😟
 
Min arb.givare kommer från Bali imorrn kväll så han ville jag skulle hoppa in för honom tisdag eftermiddag.
Å med jetlag i kroppen å lång resa så behöver han nog vila å komma i fas.
På fredag är vi extremt kort om folk så det blir nog heldag då oxå.
Men jag har bokat in mig på massage nästa mån 21a å d 24e ska jag till frissan så det blir en skön belöning för alla jobbtimmar förra å kommande vecka.

Så det har blivit skralt med inlägg här i veckan å lär väl inte bli så många fler kommande vecka.
När jag kommer hem runt 19.30 efter 10-11 tim på jobbet, då orkar jag bara inte sätta på datorn å när man bara jobbar så finns inte så mycket att skriva om heller.
I fredags åt vi räksallad med en gudomligt god guaccamole å tortillachips till.
Igår gjorde jag sweet chilimarinerad lax med potatis, broccoli å egen romsås.
Nu ska jag gå å göra en kebabgryta, det är 3e gg jag gör den.
Blir den inte bra nu heller då skiter jag i att göra den fler ggr......
Får inte till den där smaken jag vill ha, vet inte vad för fel jag gör.
Skulle även bakat idag el imorrn till sonens kommande 19 årsdag men får skjuta på det tills vidare.

Men nu är det dags för middag....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg