Åter.....

....till jobbet denna dag.
Skönt för det har varit segt att vara ledig 4 dagar, efter julhelgen var det underbart skönt med 4 dagars ledigt för då var man så totalt slut men jag jobbade ju bara 3 dagar å sen ledig igen så nu räcker det.
Finns ju inte direkt nåt att göra denna årstiden heller, inga barn som behöver passning, det är ju bara sambon å jag.
Det är för långt att åka hem bara sådär å det kostar ju oxå i bensin.
Visst kunde jag städat undan advents å julsakerna men jag vill ha kvar det till efter Trettonhelgen iaf men sen plockas det ner.

Men det var lugnt på jobbet idag, mycket lugnare än en vanlig fredag.
Kanske dom fick kunder nu i eftermiddag, får se hur det bli i imorgon.
Handlade på morgonen så jag kunde åka direkt hem, jag bytte bara om å sen gav jag mig ut på en rask promenad.
Det är skönt när man väl fått upp värmen, alldeles lugnt ute å ca +2C.
Det är ju ljust till kl 16 nu , hade en vacker promenad i skymningen.
Det kalla vädret har gjort att isen börjar lägga sig på Torsjön.




Läste en fb väns blogg igår, hon är PT.
Hon undrade hur många som redan brutit sitt nyårslöfte??
Tja........nu tror jag inte att  så många ens har hunnit börja med sin nyårslöften, det var 3e januari igår...
NEJ, jag har inte lagt nåt nyårslöfte om si el så..
Däremot så har jag föresatt mig att det är min tur nu, att vända det sjunkande skeppet.
Med trötthet, huvudvärk, vikt å annat, få bättre balans i kroppen för den är helt åt helvete....

Att det kanske kan bli mitt år att må bättre, få bättre livskvalité.
Det kommer bakslag säkert som amen i kyrkan.
Snöhelvete, förkylning å annat men mina mål täcker en dag i taget, planering 4-5 dagar framåt.
Sen får man utvärdera det när man väl är igenom dagen el efter följande dagar.

Köpte det sista sprillans nya numret av "Allas" igår, där var det en hel  bilaga om just migrän.
Det mesta visste jag redan, jag hoppas bara att inom nåt år då kroppen ställt om sig å lugnat ner sig vad det gäller bortfallet av hormoner, att jag kan bli bättre.
Fördelen med att bli äldre är att migränen blir lättare men just i omställningen till menopaus så kan det bli värre.
Jo tack, jag har märkt det.... 😖

Jag väntar hem sambon så nu ska jag röra ihop en focaccia å baka ut å sen koka en het soppa, det får bli fredagsmiddag idag.

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg