Lördag kväll....





..... har det blivit....
En lång arbetsvecka börjar lida mot sitt slut.
Bara morgondagens 10.5 tim kvar, sen har jag gjort 7 arbetsdagar å 60.5 tim denna veckan.
Så det ska bli skönt att vara ledig på måndag.

Har ju nästan bara jobbat som ni förstår av ovanstående rader men i tors förmiddag fick jag iaf tid att baka.
Jag gjorde ett gäng Hallongrottor å en citronsockerkaka.
Syltkakorna ska hem till sonens födelsedagsfirande å sockerkakan fick följa med till jobbet.

Igår var jag ute för en otäck grej....
När jag kom hem från jobbet så gjorde jag varsin italiensk tallrik med kallskuret, mozzarellaost, vitlöksoliver, grönsaker å hyvlad parmesan.
Jag har grym skallavärk (migrän) när jag kom hem å kände en anings illamående men tänkte att det skulle bli bättre om jag åt lite.
Hann bara ta ett par tuggor så gled en lufttorkad skinkskiva ner i halsen, la sig som en liten boll i svalget å jag fick inte upp den.
Jag fick våldsamma kväljningar, kändes som jag höll på å kvävas men jag fick upp den till slut iaf.
Aldrig mer lufttorkad skinka....... 
Jag fick äta salamibitarna, grönsakerna å osten, skinkan fick vara.
Så jag var helt slut igår kväll, låg på soffan å lyssnade på Talang med ett halvt öra men har sett Micke Holm i repris idag.
Vilken snubbe alltså !!!!!
Oj, oj, oj vilken röst !!!

Väl hemma idag så har jag packat all kyckling jag köpte i tors när jag storhandlade.
Plockat i ordning i frysen, lagat 2 matlådor åt oss till imorrn, Baconpasta blev det då allt fanns hemma.
Men när jag stod å fixade med maten så tog vattnet slut........
Jag duschade direkt jag kom hem, startade en maskin tvätt efter det så jag har fått stänga av den å dra ur sladden till vattenpumpen så får han titta på det när han kommer hem.
Vi har icke en vattendroppe i dunkarna om det inte löser sig ikväll så det får vi fixa på nåt vis isf.
Alltid är det nåt jävelskap.....
Vi har snudd på -10 imorse å i eftermiddag +1, jag vet inte om den snabba tempväxlingen har gjort nåt.

Nu bli're slapp i soffan till det är dags förmiddag å sen lite tv bara....

HA EN BRA KVÄLL !!!
 

Kommentarer

Populära inlägg