Halvvägs i Januari...


Mja-ha-ja......... hur går det med nyårslöftet??? 
Nu svämmar det över överallt om goda råd å tips hur man ska få till allt från träning till bästa våroutfit'en....

Men det är som alltid, vissa räknas inte.........
Tittade på Nyhetsmorgon förra  måndagen, då gavs det tips på träning mm.
Å det riktar sig alltid till kostymfolket, aldrig vi andra i servicebranschen el inom vården el annat jobb som sliter på kroppen.
Man ska stå upp å jobba, då förbränner man fler kalorier...
Hahaha, tillåt mig garva......  😄
Om den tesen stämde skulle jag fladdra iväg som en pappersbit i vinden med mitt ideliga stående å gående fram å tillbaka i mellan 5-11 tim varje dag.
Även alla de inom vården som ständigt småspringer för att hinna med, dom borde vara som salta pinnar allihopa....

Man ska göra 10 knäböj varje gång man sätter sig på en stol...
Tack men jag tillräckligt trött i knäna...
Gå en promenad på lunchen....
Jaaaaaa du...... jag är innerligt glad om jag får sitta ner i 10 min när jag äter då jag inte har schemalagda raster utan äter när jag hinner-får tillfälle.
Att säga att man ska "gå en sväng på lunchen" för vardagsmotionen är nästan ett hån...
Men vi andra finns inte i deras värld, jag tycker det är bedrövligt.
Nu fattar jag att ett rörligt arbete är bättre rent fysiskt än ett stillasittande men det är alltid samma sak, ALLTID LIKA ENSIDIG information.
DET irriterar mig extremt mycket... 😫

Likaså vad det gäller vårmodet, det var uppe i Nyhetsmorgon i söndags.
För det första , VEM FAAN vill prova vårkläder i pastellfärger i januari när man är lönnfet å likblek i hyn???
Inte jag iaf......
Men ni vet.........man ska kombinera kostymbyxan med en vit blus å en chick tröja i nån pastellfärg så är man "inne".
Vi som har företagskläder av något slag å inte har möjlighet  att använda egna kläder då??
När jag kommer hem från jobbet vid 19.30 då    har jag ingen som helst lust att dra på mig kostymbyxan å en vit blus, det blir mjukiskläder.
Vilket dom ytterst sällan har med som tips.
Å har dom det så är det nån exklusiv outfit i kashmir för 3 500 spänn !!!
Jag har iaf inte råd med det....
Tror inte att en ensamstående mamma i en förort till Stockholm drar på sig en kashmirdress när hon kommer från jobbet å ska laga mat åt barnen.
Budget för dom är nåt som kostar 800-900 spänn, budget för mig är HM, Lager157 å Stadium outlet.
TV 4 är bra i mycket men låginkomsttagarna finns inte i deras värld..
Det gör mig både less å rent förbannad, vi har inget värde i att synas.

Motionen funkar bra än så länge men den veckan blir det nog noll tyvärr.
7 arbetsdagar å 60 tim ger inte så mycket utrymme för det.
Jag är förhållandevis pigg i år å jag tror jag vet varför.
Förra året var jag totalt dränerad på energi vid denna tiden trots att jag inte var sjuk som för 2 år sen.
Jag gick till läkare å han sa att jag nog hade D vitamin brist.
Ta dubbel dos sa han.... å det gjorde jag.
Efter 8-10 dagar blev jag som pånyttfödd, jag åt till i slutet i april.
.
Så sen i sept äter jag D vitamin, först tog jag en tabl men sen i nov tar jag 2 + ett tillskott som heter Maxobeauty (urlöjligt namn men så är det..)
Den är bra för hår, hud å naglar, innehåller B vitaminer å lite annat.
Jag tror det är en bra cocktail för mig, det håller mig ovan vattenytan trots mycket jobb å tråkväder.

Likaså vad det gäller träning för att gå ner i vikt.
Nu ska man säga livsstilsförändring......hälsosam livsstil....undvika negativa ordet bantning.....inte fokusera på just VIKT...bla, bla, bla....
I mina ögon är det rent trams, det är inget annat än att man är lönnfet-överviktig  å behöver banta ner sig !!!
Det är exakt vad det går ut på, allt annat är larviga omskrivningar för att det ska låta bättre.
Man ska inbilla sig att det är mer hälsosamt att intala sig livsstilsförändring  än att säga att man behöver banta.

Å hon som var med i Talang i fre kväll.
Måste man skreva upp hela arslet för svenska folket i bästa prime time tv för att man övervunnit bulimi??
Kan man inte göra det på ett bättre sätt??
I mina ögon så var det ett så smaklöst lågvattenmärke, att hon dessutom gick vidare är ju ett skämt.
Är det en "Talang" att vara twerk-instruktör å kunna skaka på arslet??

Färdiggnällt för denna gången.
Har varit en lång, lååååång kall dag på jobbet, gudomligt skönt att få komma hem till värmen.
Är ledig till kl 14 imorrn men har tusen saker att hinna med på förmiddagen.
Allt från att baka, stryka, handla å börja fixa till kommande kalas nästa vecka.
Får se hur mycket jag får gjort....

HA EN BRA KVÄLL !!!




..

Kommentarer

Populära inlägg