Fredag......



...... har det blivit, den sista fredagen i februari.
Nästa fredag är det FÖRSTA MARS !!!! 😄
Då är det vååååååår....
Vår, vår, våååååååååår...... 😄

Nu fanns det förvisso dom som trodde att våren var här redan i onsdags i det vackra vädret.
Man ser mycket ut över Maxi parkering där jag jobbar.... 😏
En man kom i tshirt, en annan i linne (!!!) å en ung tjej kom i kortkort klänning, barbent i ballerinaskor....
Även om det nu var fint väder så var det TJUGONDE FEBRUARI !!!
Inte 20e maj....
Men för att citera Sven Melander:
Folk är tamefaan inte kloka......

För igår morse när jag vaknade så hade vi 7-8 cm tung blötsnö å det snöade ymnigt så jag tror ovanstående personer fick klä på sig lite mer....
Ett jädrans skitväder var det iaf !!!
En otäck olycka vid Hovmantorp, en bil fick sladd å krockade med mötande buss.
1-2 tim senare gick dom ut med varning om mycket brådskande ambulanstransport på väg 23 mellan Växjö å Höör på väg mot Lunds sjukhus.
De bad bilisterna hålla undan å ge fri lejd å det var mannen som krockade med bussen det gällde.
Jag undrar om han klarade sig.... 😞

Jag gjorde inte många knop igår förmiddag, jag var trött i benen, jag hade fullt upp på jobbet under onsdagen.
Skulle gett mig in till stan å beställt nya linser men i det skitvädret fick det vara.
Så det fick bli telefonvägen istället.
Men givetvis var det tvunget att strula, hon visste inte vad hon skulle beställa då det låg olika linser på mitt "konto" (gamla provlinser) osv så hon bad att få återkomma.
Dessutom bad jag om en extra vänsterlins då jag öppnade en förpackning vid nyåret, tappade vä lins på golvet å trots att jag var så försiktig när jag plockade upp den så gick den sönder.
Så den fick jag på köpet så det var ju bra.
Jag ska bli bättre på att använda dom för jag ser jättebra med dom.
Jag är bara lite lat...... 😉

Idag var det vackra vädret tillbaka, ett underbart vinterväder såhär på sportlovet.
Folk gnäller på snön å kylan, jag gillar varken det ena el andra men det SKA vara snö å 8-10 minus i februari, inte 12-13 plusgrader.
Det är onormalt för oss, det ger effekt långt framåt.
Folk gapar på fb om värme, vår å sola, det hinns säkert med.
Inte många tänker på effekterna av det, allt från att ha vatten (vadå?? vi bor i stan, vi har vatten...)  till blommor å annat.
Jag vill INTE ha en sån sommar som förra året för fy faan så sjuk jag blev.
Å inget vatten... 💧💧💧
Nu är jag medveten om att jag fick dubbelt upp med den enorma hettan å hormonomställningen men ändå.
Jag är ingen miljömupp på så vis men man måste tänka längre än vad just JAG vill.
Men för att citera Sven Melander:
Folk är tamefaan inte kloka.....
 
Det är valfritt att flytta till varmare länder, Italien t ex...
Pratade med italienskan igår, hon sa hon hade +13 å sooooooooool......
 Nej, det har du inte, DIN LILLA RÅTTA.... 😏

Du har oxå -1 å snöslaskig halv snöstorm.... 😖
Hon hade omåttligt kul åt det, förstår inte varför... 😉

Fick en kund idag....
99.8% av alla kunder är jättetrevliga å glada för tips å hjälp.
Men sen finns det en å annan som av nån outgrundlig anledning tror dom går in i en loppisaffär när dom kommer till oss.
Äh....du får ge mig ett bra pris för det där....det där kan du ju inte ta....
Vi säger väl si el så.....
(han var väldigt ihärdig kan jag säga..)

Alltså....... jag undrar om dom gör likadant när dom går in på Ica Maxi eller Systembolaget??
Försöker pruta på satt pris??
Jag hade en sån kund när jag jobbade i klädaffären 2014 när vi började med rean, hon var oxå extremt ihärdig.
Men för att citera Sven Melander:
Folk är tamefaan inte kloka......... 😏

Idag sprang  jag in på Maxi för att handla lite åt oss på jobbet.
Jag var betydligt senare än jag brukar å det var knökmycket folk..
Plötsligt fick jag se ung kille, han var så välbekant att jag fortsatte titta på honom medans jag gick å höll på å krocka med en.
Hjärncellerna jobbade i 190 kan jag säga, sen kom jag på vem det var.
Jo, en Bonde söker fru.... 😄
Tog mig ytterligare 40-45 min innan jag kom på vad han hette men det var ju Dennis.
Han var med 2017 (jo, jag fick googla det...) å dom hade nåt slags event inne på Maxi idag.
I lördags hade jag en kund så tydligen varit Årets kock en gång.
Stefan Karlsson, han vann 1995, hade jag inte en susning om... 😊
Lite "Starstrucked" sådär 😄

Väl hemma idag så har jag lagat en panna Chili con carne å nu ska jag gå å fixa middag åt oss.
Baby back ribs med rostad potatis, egen tillverkad cole slaw å lite grönsaker.
Sen blir det Talang å sen sängen....

HA EN BRA KVÄLL !!!




 

Kommentarer

Populära inlägg