Måndag.....

.....å ny vecka.
Dessutom startar veckan med löning så så mycket bättre kan inte en måndag bli.
Betalade mina räkningar direkt tidig förmiddag, det är ju bara ett par dagar kvar av månaden.

Hade en lång dag på sjukhuset igår, den gick i rasande fart till 16 tiden.
Fram till dess sa det bara "swoooooosh" så rann timmarna iväg, det är himla kul att jobba med pinglan B's skift.
Men vid 16 tiden går man in på sluttampen, man börjar bli trött så det är riktigt segt sista 2 timmarna men det gick.
Som alltid....

Skönt att komma hem å få slänga upp benen på soffan när dom är så trötta så det sticker i dom.
Det blev soffhäng med sambon, tittade på "Så ska det låta".
Man såg ju vem som var den riktiga stjärnan där igår 😄
Konstigt nog däckade jag inte på soffan som jag brukar men jag la mig när han började titta på film.
Å vakande 3.40 å kunde inte somna om.
Himla käckt efter en 7 dagars vecka när man behöver sova 17 kvart i timmen men det tog nog till 5.30 innan jag lyckades somna.

Efter frukost drog jag igång ett städröj här hemma, sen bokade jag in mig på massage under eftermiddagen.
Åkte in till stan, köpte 3 födelsedagspresenter till mina kusinbarn (samma familj)
Kusinen fyllde halvjämnt 14e feb, lille sonen 17e  feb å de båda unga damerna fyller 8e mars.
2 systrar födda samma dag med 3 års åldersskillnad.
Bra (el dålig) tajming får man säga, slå det den som kan !!!

Har shoppar årets sommarsneakers , det är nu man ska göra det medans det finns storlekar kvar.
Köpte även ett par silikonhälkuddar att lägga i, hon rekommenderade det.


Hade tid för massage 14.50, såååå ljuvligt skönt att få lägga sig ner å bli masserad med varm olja.
Dom är fantastiskt duktiga, denna gången gjorde det inte så ont, om hon var mer varsam el jag inte fullt så dålig vet jag inte.
Men värst är ju nacken men även där var jag bättre denna gången faktiskt.
Men man är som en inoljad, hal knubbsäl när dom är klara men ack så skönt det är.
Ännu skönare att faktiskt kunna unna sig det, även om det inte blir så ofta så kan man iaf göra det nån gång.

Å så gick ju Oscarsgalan av stapeln inatt........
Tyvärr har jag inte sett så mycket av kläderna el dyl men den stora snackisen var väl Lady Gagaa's halsband.
Samma som Audrey Hepburn bar i filmen "Breakfast at Tiffanys" med en gul diamant på ofattbara 128 carat, värderad till 30 miljoner $ , cirkus 280 miljoner kronor.
Häpp 😏
3e gången det bars i ett publikt sammanhang.
Undrar hur många vakter det var som vaktade halsbandet under kvällen??
Men vilken känsla det måste ha varit att ha ett sånt halsband runt halsen  😇
Jag har beställt hem filmen "A star is born" å sen "Mamma Mia 2" på blu-ray så då blir det filmtajjm 😊

Tja, inget vi vanliga dödliga får ha iaf... 😔
Nu blir det lite soffhäng å sen sängen.
Imorrn börjar en ny arbetsvecka......

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg