Vänliga veckan.....





......är här.....
Den veckan då man ska vara extra snäll å kärleksfull mot sina medmänniskor å på torsdag är det Alla 💗 dag 😊
Nu tycker jag att man kan vara snäll de övriga 51 veckorna oxå men alltid trevligt om det uppmärksammas.
Alla glädjedödare som bara tycker det är kommersiellt å dom vill minsann inget ha bara för att man SKA ge-få nåt, dom kan stanna inne å tjura under ett täcke.

Det blir precis det man gör det till, nåt enkelt, extra god frukost-middag.
Många, många glömmer bort det i vardagens alla måsten med jobb, dagislämning-hämtning, stress å allmänt grått vardagsliv.
Då kan man få en liten boost till att göra nåt extra för att förgylla vardagen.
Vi får äta kärleksfrukost då både han å jag jobbar kvällen men det går säkert bra det oxå.

Tja, helgen har bestått av jobb....
Jobbade ju 7-19 på sjukhuset igår å det var 3 tunga pass av 6 så jag var rejält mör igår när jag kom hem.
En halv nackspärr till det som satt sig i hö skuldra gjorde väl att jag extra kraft på vä arm-handled så jag hade rejält ont när jag kom hem igår.
Idag är det inte bättre.....
Rörelse upp å ner går bra men belastning å vridning gör rejält ont, får se hur det är imorrn om jag behöver ringa vc.
Givetvis är det en akut belastningsinflammation men dom kan kanske ge nåt för det.

Så fram till kl 16 idag så var det vila, vila, vila som gällde, sen gjorde jag ett ryck.
Bakade 4 brödkakor på julens skinkspad, honung, äpple, fullkornsdinkel å lite annat.
Ett gäng banan-å-nutellamuffins blev det oxå å som pricken över i'et som blev det stekt fläsk med löksås till middag.
Han får det i matlådan senare i veckan.
Tack-å-lov-för-diskmaskinen....... 😊

Så jag får nog gå å plocka ner allt bakverk, lägga det i frysen.
Lite tv å sen sängen, imorrn är det jobb igen....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg