Who killed JonBenet??





I måndags ramlade jag in i ett program av Dr Phil.
Förr tittade jag väldigt mycket på hans program men idag är jag trött på alla puckon som finns som verkar ha noll förstånd å vara helt hjärndöda (man blir rent mörkrädd ibland...)  dessutom är det ibland för amerikanskt för oss här i Sverige för att man ska känna igen sig el relatera till det.

Detta var ett specialprogram om den unga (barn) skönhetsdrottningen JonBenet's död, hennes bror skulle för 1a gången på 20 år tala ut (inspelat 2016)
Han var då 9 år när mordet skedde jul -96 och det är en isande obehaglig historia.
Lilla tjejen, hon var bara 6 år, knappt ett år äldre än italienskan 💗

JonBenet var en child beautyqueen som på annandag jul -96 hittades mördad i familjens källare i Boulder, Colorado.
Jag kommer faktiskt ihåg det när historien rullades upp.
Vi i Sverige har varit förskonade från den sortens tävlingar för barn för det är isande obehagligt att åse.
Vi har ju inte ens Fröken Sverige tävling längre.
Det är inte en fin klänning å lite läppglans utan det är som bilden ni ser ovan.
En miniversion av en vuxen fotomodell, nu får man tänka att modet var ftf rätt svulstigt mitten på 90 talet men ändå.

 För att göra en lång historia kort, den som vill kan googla för hela storyn så saknades flickan på morgonen annandag jul -96, modern hittade ett kidnappningsbrev i trappan till övervåningen.
Men innan polisen hann komma så hade familjen ringt in halva stan så huset kryllade av folk å ev spår var svåra att hitta pga kontamination (kanske det var avsiktligt att förstöra spår..)
Fadern hittade henne strypt nere i deras källare med spår av sexuellt övergrepp. 
Det visade sig sen vara iscensatt å kidnappningsbrevet var fejk.
Hon hade oxå slag i huvudet av ett baseballträ som tillhörde hennes äldre bror.

Hela familjen misstänktes men ingen kunde bindas vid det så mördaren går ftf fri.
Nu skulle hennes bror tala ut för 1a gången då han hade valt att hålla sig undan media under alla år.
Det som är riktigt obehagligt är hans avsaknad av känslor inför alltihop.
Hur oberörd han var då vid 9 års ålder (av intervjuer som gjordes då och spelades in) att hon var försvunnen för att senare hittas mördad.
Hur han sitter och småler hela tiden och skrattar av och till under hela intervjun, som om han inte brydde sig öht. 
Även om det gått över 20 år så hade jag varken gjort det ena el andra om det gällt ett syskon till mig.

Det fanns inga tecken på inbrott, på att nån annan skulle ha befunnit sig i huset så det finns ingen annan slutsats än att nån i familjen gjorde det.
Modern är idag död men i mina ögon har man inte ett sunt sinne när man exponerar sitt barn på det sättet.
Själv var hon tydligen Miss West Virginia nån gång i tiden men iaf....
Hennes bror är isande obehaglig , den vettigaste verkar fadern vara men man vet aldrig...

Fruktansvärt "creepy" alltihop, sinnessjuk industri med skönhetstävlingar för barn.
Hur man som föräldrar , kan exponera sina barn på det sättet, tyvärr existerar det ftf men man hoppas det får ett slut även i USA.
Det var 2 avsnitt i måndags å det finns fortsättning på den intervjun men var el när vet jag inte.
Förmodligen ett s k cold case som aldrig kommer bli löst....... 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Har fortsatt min rensning av kläder idag, gick igenom träningskläder å sommarlinnen.
Några åkte i återvinningen å jag inser att jag behöver INTE ersätta dom.... 😉
Bra för plånboken men jag anar att nåt blir det iaf, bara för att det är kul.
Nu är det strax iväg till stan, kolla runt lite å sen jobb i eftermiddag.

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

Populära inlägg