Äntligen........

......... är evighetslånga januari slut, äntligen är februari här.... Kärlekens månad 💗💗💗

Hade ju dock inte behövt börja med rysskyla, -12.5C imorse.... Fy för faan vad jag hatar kyla, snö å ishelvete.. !!!! Men det är bara att härda ut, om EXAKT 4 v så är det VÅR !!!! Sen skiter jag i om det är -10 å snöstorm 1a mars, det ÄR vår, det försvinner fort iaf å det är huvudsaken 😄

Gårdagen tillbringades i köket, större delen av den iaf. Sambon jobbade över så jag var ensam till 16 tiden. Städade av det sista i hallen, bakade Dallasbullar, Bonnakringlor å gjorde en pajbotten till middagen när jag ändå var igång. Bonnakringlorna är helt osötade men jag tog en aning sirap i degen, supergoda med smör å lite starkare ost annars är de rätt smaklösa. Dallasbullarna blev ok, stod något högt i ugnen 1a plåten men är helt ok ändå.

Köttfärspajen hittade jag hos Fredriks fika men jag fyllde på med paprika å vitlöksoliver i fyllningen för den var lite tråkig tyckte jag å det blev supergott !! Jag är ingen jättefantast av matpajer men nån gång är det gott.

Jag har äntligen fått hem mina nya provlinser men jag fick 2 par. Stod Test 1 å Test 2 på dom, får ringa för att ta reda på vad dom menar med det. Om det är olika på dom el om det helt enkelt bara är 2 par att prova.

Var otroligt trött i ryggen när jag kom hem, har varit en hektisk måndag. Så jag slängde bara ut återvinningen medans det var ljust, det är soptömning imorrn, så la jag mig framför tv'n.Filmen Mångalen gick på TV4 film. Ni kommer ihåg att jag skrev om den häromdagen i den otroliga fullmånens sken. Den är så lysande, så briljant, så magnifik den filmen. 

Olympia Dukakis, Cher, Nicholas Cage är så briljanta i sitt skådespeleri !! Cage var 23-24 år, Cher sådär 40 år 😄 Hon är så galet snygg, har alltid varit å kommer nog alltid att vara. Bra gener å en bra plastikkirurg är en riktigt fullträff att kombinera. Ack ja, den som varit Hollywoodstjärna... 😄

Nja, nu är man inte det så den grå vardagen rullar på...... Det blir nog sängen inom kort, är inte helt ok idag så det får bli vila tidigt. Läsa en stund istället för att hänga framför tv'n kan nog vara en bra idé.....


 

HA EN BRA KVÄLL !!

 

Kommentarer

Populära inlägg