Idag.....

....... frossas det i semlor........

P4 Kronoberg slänger alltid ut dagens fråga på morgonen på sociala medier som man får svara på och det gjorde jag så dom ringde upp mig. Igen.... 😄 Jag vet inte hur många gånger jag varit med sen i september men dom tycker jag gör bra radio så därför ringer dom upp mig 😄 Dagens fråga var förstås: Hur äter du din semla??

Hembakad !! På frågan varför?? så är det för det är godast och för att köpesemlor är så vansinnigt stora att det blir för mycket faktiskt. Å är dom inte så stora så kan man äta en på eftermiddagen och en på kvällen, smart eller hur??!! 😄 

Jag är urkonservativ så här är det en klassisk som gäller, inget tjafs som semlewraps, div märkliga smakkombinationer eller att grädden ska vispas baklänges med ett getbocksskägg från Vadstena sen 1500 talet. Mööööööjligen kan jag sträcka mig till en semla med vaniljkräm och blåbärsgrädde men mer märkligt än så blir det inte här kan jag säga !! Nån som är förvånad??!! 😄

Har haft ett mycket givande samtal med facket idag ang det som hänt på praktikplatsen. Hur man ev kan gå vidare och blir det ett fysiskt 3 parts möte så kommer dom hit och backar upp mig. Jag vill ha nån som kan alla lagar och regler och som hen inte kan köra över då min kunskap om sånt är begränsad, nån som faktiskt är på MIN sida. Transport är helt suveräna, man har dom alltid i ryggen till 110% !! Sååå tacksam för det 💗

En tur till affären blev det idag, utan mandelmassa blir det inga semlor. Gick därefter direkt ut på en 5 km promenad, åt därefter lunch när jag kom hem, då var jag hungrig. Sååå tråkigt att behöva äta rester, särskilt när det är fläskfilé med grönpepparsås 😄

Ikväll blir det Pasta bacon och en semla till dessert, dagen till ära. Det är ju tänkt att jag ska hem till ön imorrn efter naprapaten men det ska ju enl prognosen bli riktigt skitväder så jag får se om jag åker iväg.

HA EN BRA KVÄLL Å

MUMSA I ER SEMLOR NU !!

Kommentarer

Populära inlägg