Helgen......

 

..... är här......💗

Dagarna blir långa när man vaknar långt innan tuppen är vaken, är så tröttsamt att inte få sova till normal morgontid. I tors morse vaknade jag vid 4 tiden, sån överjävlig smärta i armen sen naprapaten i onsdags eftermiddag, vid 5 fick jag kliva upp. Försökte halvsitta i soffan å avlasta armen men till slut tog jag 2 Alvedon + 1 Ipren, slängde in vetekudden i micron å la på det ondaste stället, la mig i soffan å fick faktiskt sova till 8.30 ungf.

Det blev ingen städning hemma i torsdags men bilen fick sig en rejäl tvagning, så grymt skitig var den. Körde den i automaten på Preem, när jag satt i bilen började jag kolla igenom plånboken, då hade jag haft en gratistvätt på häftet. Jomensåattmanharjukollnu....... 😖 

Så jag fick köra runt igen, gå in på Preem å be om ett nytt häfte så får jag ta gratistvätten nästa gång. Det tar ju ett tag innan vi kan tvätta bilarna här hemma så det blir säkert tillfälle till det i slutet av mars eller nåt..... Väl hemma så torkade jag listerna, smorde med silikonstift, torkade lite snabbt inne med en fuktig trasa. Man får vara snabb när det är -7 så det inte blir skridskobana på panelen 😊 Skrubbade å sköljde av bilmattan men den fick torka inne faktiskt. Jätteskönt med en ren bil 😊

Igår så gick jag till affären en runda, det var skaplig temp ute. Drog givetvis på mig en blåsa på vä häl, klumpiga vinterkängor är inte gjorda för att ut å motionera i.... När jag kom hem så skulle jag slå i en lite spolningsvätska i bilen då det stått en dunk innanför dörren som jag retat mig på ett tag. Då frågade sambon om jag inte skulle ha mer än den lilla skvätten så han hämtade en dunk till. Hela den dunken gick i så jag kunde bara haft 3-4 dl kvar men nu är det ju påfyllt så det var ju bra. Måtte denna jävla kyla försvinna illa kvickt säger jag bara...... 😖

Tittade förstås på Talang.. igår. Jag kommer mycket väl ihåg Cecilia Furlong , hon å hennes syster hade ju bandet CC & Lee, dom var med i dansbandskampen 2008. Dom gjorde en helt suverän, galen version på Vikingarnas gamla klassiker Leende guldbruna ögon..  😄

Vaknade inatt, låg rätt länge innan jag tittade på klockan, då var den 2.45....... 😖 Men va faan??!!!!! 😖😖 Det är för faan mitt i natten, så tröttsamt så det finns inga ord. Jag hade smärta i bakhuvudet så jag klev upp, tog huvudvärkstabl, startade en maskin tvätt å la mig igen. Kl 4.30 hade jag ftf inte somnat så jag klev upp, hängde upp tvätten å startade nästa maskin. Somnade nog runt 5.15, fick sova till 7.45, då klev jag upp igen för 3e gången sen jag la mig igår kväll.

Så förmiddagen var seg men vid 11.30 sådär gick jag i duschen, fixade mina fötter lite snabbt. Ljuvligt att ta på sig alla kläder rena, la allt i tvätten igår kväll när jag la mig. Försöker iaf fylla maskinerna så gott det går när jag tvättar. Har en bröddeg på jäsning, nu jäser det för 2s gången, sen ska det jäsa igen på plåten. Man får inte ha bråttom när man bakar Rågrussinbräck.

Middag idag blir fläskfilé i nån form. Antingen med kokosmjölk å paprika el med grönpepparsås, jag har inte bestämt mig än. Imorrn är det ju Alla 💘 dag, då blir det oxå lite gott att äta. Så tråkigt att jag inte kan få fira med barnen längre, det var så mysigt att fixa å dona när det var nåt speciellt 💕 Jag har alltid försökt förgylla vardagen när dom växte upp, jag hade inte råd med resor å dyl utan det fick bli det lilla i vardagen.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg