Augusti....



...... har gjort sitt inträde...
Å den kom med sol å värme :))
1a morgonen sen i juni tror jag som vi åt frukost ute i morgonsolen :)

Tänk om jag vetat vad jag vet idag för exakt ett år sen.... :)
Då åkte jag till Logen i Kalmar för att dansa till mina vänner i PH's..
Såg en man som var grym på dansgolvet, spec i bugg..
Bjöd upp honom å där låg jag under kan jag säga i teknik å kunnande, haha :))

Den danskvällen följdes av flera tätt inpå, en danskryss där vi åkte från varsitt håll o sammanstrålade på båten å efter den resan började nåt att gro...
Ytterligare danskvällar följde å se vad som hände ;)

Tänk om jag vetat, där å då, att jag idag exakt ett år senare skulle ha ett förhållande, vara sambo med honom o jobba i Växjö??
Det är helt galet !!
Tänk vad livssituationen kan ändra sig på bara ett år :))
På bara en vecka i juni fick jag jobb å blev sambo ef 11 år som ensamboende.

Så kan det gå av en underbar augustikväll på Logen i Kalmar... <3
Å på fre så spelar bästa PH's igen på Logen, vilken kväll det ska bli !!
Å lör spelar dom här i Växjö, blir en intensiv helg men ack så roligt det ska bli !!

Denna dag stack jag ut i skogen ef frukost, fick ihop 4 L blåbär till.
Jag orkar helt enkelt inte plocka mer per gång..
Ryggen krampar o domnar nästan bort, får ju ta paus då å då..
Kan dom inte tillverka blåbärssnår i midjehöjd istället för marktäckand?? ;)
Gudomligt gott med en tallrik pinfärska blåbär, mjölk å macka i solen på altanen när jag kom hem.
Slumrade en stund i solstolen ef lunchen, så skönt med värme å sol :))
Men molnen kommer å går tyvärr, blåser lite svalt från sjön också.

Helgen blir kort, ska jobba imorrn..
Bara 5-6 tim men iaf.....
Behöver dom timmarna senare i augusti när jag behöver vara ledig för ett möte i Kalmar.
Å några av oss jobbar alltid söndagar, vissa alltid, andra har rullande schema typ men än är jag ju inte med på "riktigt" s a s...
Tänkte göra en blåbärskaka också å ta med till fikat imorrn, vi är ju inte så många på en söndag.

Underbara Larz -Kristerz spelar på Skirö ikväll å jag hade såååååååå gärna åkt dit.
Men jobb imorrn, kassan e skral o nästa helg är det Karl-Oskar dagarna här i Växjö (stadsfest) så jag får spara slantarna tills dess..
Men det blir nog en grym ikväll på Skirö......

Måste bjuda på härliga PH's :))


HA EN SKÖN LÖRDAG !!!






Kommentarer

Populära inlägg