Vardagen.....

.... är tillbaka för alla nu...
Lill-loppan började skolan i tisdags å sonen började igår.
Ringde lill-loppan i tisdags kväll å hörde hur 1a dagen hade varit:
-Skit....
Ringde sonen igår å frågade hur 1a dagen hade varit:
-Vidrig.....
Men ååååååh så roligt med entusiastiska å studiemotiverade barn... :))

Frågade honom varför han aldrig dök upp när jag var hemma i fre kväll....
Jo, han hade hängt med en tjej..
-Jaha, men ni kunde ju kommit å fikat...... ;)
-Nääääe, det kunde vi INTE....
Förtäljde det hela för min käre sambo imorse, han bara tittade på mig å sa:
-Å vad faan trodde DU?? så skakade han bara på huve't å gick..
Haha, ja, men fika hos mamma kan man väl??
Eller inte kanske.. :)
Aja, dom e söta dom små liven..

Kan inte fatta att han börjat NIAN....
Han är YNGST....
Hallå??
Vart tog 15 år vägen??
Om några månader är lill-loppan MYNDIG.....*suck*...
Å jag e bara 37 än....ööööhhhhmmm... ;)

Vet ni vad straffet är för att glufsa i sig nybakat bröd sent på kvällen??
Jo, ett hack i tummen....bah... :(
Men hann stoppa precis innan det gick igenom men huden fick sig ett litet snitt...

Har jobbat över en timme idag o ska börja kl 6 imorrn.
Helgen blir kort, ska jobba söndag så nå större utsvävningar blir det inte denna helg..
Har inte gjort så mycket mer än lagat min matlåda för imorrn, sambon är ju ledig.
Stekt lax, potatis, broccoli å kall romsås blev det.
Har även rostat en omgång müsli, gjorde ju en precis innan jag flyttade som har räckt tills för nån vecka sen.
Men idag blev den inte så bra..
Fick den klumpig när jag hällde ner vätskan så jag fick lägga mycket tid på att hacka sönder dom så allt torkade.
Men det blev bra till slut iaf....

En dusch å lite SPA i badrummet blev det, vaxat benen å pysslat lite..
Såååå tråkigt men skönt när det är gjort.
Hade ju shoppingrunda igår kväll om man kan kalla att handla mat på Willys för "shopping" :)
Aja, en tur på Grand Samarkand blev det också.
Höstens makeup har kommit ut, alltid kul att titta på även om jag inte köpte nåt igår.
Kvällsmat igår intogs på Subway faktiskt..
Deras mackor är så goda å jag var ju ensam hemma så jag kunde lyxa till det med det.
Men nu är det dags för sängen, klockan ringer 5 imorrn bitti...



Blondie's lyxmüsli:
14 dl havregryn
1,5 dl havrekärnor
1.5 pumpakärnor
2 dl cocos
1 dl krossade linfrön
0.5 dl råsocker
1 dl nötter, hackade
1 dl mandel, hackad.
 
Vätska:
2.5 dl vatten
½ dl rapsolja
½ tsk salt
1 msk vaniljsocker
 
För extra lyx:
Torkade tranbär
50 gr flisad mörk choklad, Odense 55%
 
Blanda alla torra ingredienser o blanda väl.
Skaka samman vätskan o häll över grynblandningen o fukta den jämt.
Rosta i ugn 200C ca 40 min.
Låt stå 10 min, rör sen om var 5e min tills det är helt torrt.
Låt svalna på plåten, tillsätt tranbär o tunnflisad choklad, häll upp i fin burk o njut till frukost.
 
Natti, Natti......

Kommentarer

  1. Här går det sin gilla gång men var ledig denna underbara helg. Om en månad e de semester, yippie!!!
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg