Söndag.....

... igen å ännu en vecka är slut...
Har ju haft långhelg å det är superskönt men har inte blivit riktigt så mycket "vila" som jag hade behövt.
Åkte ju till Kalmar redan 6.30 i fre morse å det var tur, en jäkla sjå å hitta en parkeringsplats vid 8 tiden på morgonen.
Efter mötet så drog jag å lill-loppan till CG å fikade, jag hade lovat henne det sen innan.
In på Hansa City o shoppa nya underkläder, köpte NIO par trosor så nu har jag rensat :))
Man behöver det ibland faktiskt....

Väl hemma så såg det ut som när jag lämnade det...
Egt skulle jag åkt tillbaka redan på fre kvällen var planen fr början, ungarna har sina kompisar o deras faster skulle ha kräftskiva så dom såg jag inte mycket av.
Men sen bestämde sig mina föräldrar för att åka med mig tillbaka hit o se hur jag-vi bor här så jag sov hemma tills igår morse så vi åkte vi strax innan 9.30.

Sen var det ju det stora evenemanget Ironman i Kalmar igår å det innebar begränsad framkomlighet.
Dom startade kl 7 med att simma typ 4.5 km, sen cyklar dom 18 mil på sö Öland så bron var delvis avstängd, avslutar med ett maraton.
Bilarna hade 2½ körfält att dela på så var resten avsatt för cyklisterna.
Så vi mötte en hel del cyklister på bron på väg mot Öland när vi körde över.
En anledning att jag INTE gav mig in i stan i fre förmiddag med lill-loppan, redan då var det trafikstörningar som det heter pga evenemanget.

Men det var galet så varmt igår, vi hade +25 hela dagen.
Vi satt ute i skuggan större delen av dagen, fikade o sen åt vi grillat till middag.
Dom skulle ta tåget hem på kvällen så efter maten så hade vi sightseeing i Växjö.
Pappa gjorde lumpen på I 11 för drygt 60 år sen så det var ju intressant för honom att se det idag.
Idag är det ju en företagsstad där.
Exmaken ställde upp o hämtade dom vid tåget i Kalmar så slapp dom strula med buss hem.
Mamma är ju kraftig handikappad tyvärr pga 3 lårbenshalsbrott.

Så denna dagen har varit vilodag tills 13 tiden.
Då cyklade jag in till Ingelstad o handlade lite.
Har ju nästan varit dansmaraton i parken i helgen, sambon var där i fre på Blender men han var hemma innan midnatt.
Planen var egt Sannex ikväll men jag vet inte, har tappat lite av danslusten så jag är inte så supertaggad på det just nu.
Men dom återkommer flera ggr i höst i dessa trakter, dessutom är det lika galet varmt idag.
Snart drar kursverkasamheten igång igen på klubben så då blir det dans där i veckan.
Om 3 v är vi bjudna på 50 års fest i Mörrum där både Blender o Kindbergs ska spela nonstop å det finns mycket dans under hösten.
Så vi kommer säkert få dansa så vi blir nöjda......

Men nu ska jag gå ut o sätta mig i solen en stund.
Vi åt frukost ute på altanen i morse, man får ta tillvara det sista som sommaren har att ge.
Även om det är varmt ute så är luften annorlunda, man känner att det går mot höst..
Men jag älskar färgerna, prasslet av löv, den friska höga luften.
Att börja "boa" hemma, plocka fram ljus, ta in lite mer mustiga färger mot sommarens svala pasteller elr blåvita marina tema.


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!








Kommentarer

Populära inlägg