En...



.... intensiv helg har det varit, precis som jag förutspådde....
Jobbade i fre, jobbade t o m över 15 min.
Duschade, åkte hem, åt lite å iväg på dans till Logen i Kalmar till bästa PH :))
Det var ju stadsfest även i Kalmar så med tanke på det så var siffran 240 pers bra ändå.
Så roligt att få träffa goa PH's igen :))

Hemma mitt i natten, dusch å lägga sig.
Upp, ny dusch, frukost å iväg till Växjö stadsfest, Karl-Oskar dagarna.
Våran klubb, Dk Jivers hade ju uppvisning kl 12 på Teatertorget i Växjö så vi begav oss dit.
Sambon fick ställa upp då det var kort om manliga dansare så han buggade o foxade.
Jag passar nog inte in där riktigt....
Finns div filmklipp på min fb sida om nån vill kika på det.

Gick lite på stan men inte mycket att handla i marknadsstånden, mest godis o leksaker.
Införskaffade dock ett par nya jeans, utställda, inne på Lindex.
Satt som en smäck men typ en halv meter för långa så det får bli symaskinen.
Det var nyhet för hösten så ingen risk att det var rea.. :(
Men snygga som sagt....

Men jag har hittat MIN butik i Växjö efter 2 mån, The KJ store.. :))
En butik i retrostil, 40-50 tal modell på kläderna.
Mycket bra priser då jag vet vad det kostar på andra webbsidor..
Där kommer det bli ett par swingbyxor å en top i lite sailorlook.
Får bli ett besök en vecka när sambon jobbar eftermiddagsskift å jag är ensam hemma kvällstid.
Webbadress: thekjstore.se

 Vill ha båda väskorna :))

Lunch intogs vid en langosvagn :))
Langos de luxe :))
Vi åkte hem, sov ett par tim, åt lite middag o sen in för dans till bästa PH's igen på Jivers dansbana på Teatertorget.
Å det var knökafullt på dansbanan fr 1a till sista låt, jättekul att se !!!

 
Dansen höll på till kl 1 men jag gav mig vid midnatt, jag skulle nämligen jobba idag.
Det hade jag ju inte tänkt egt ef förra helgens arbete men när det är kort om folk så får man försöka..
Så när Växjö fortsatte festa så begav sig denna tanten hem för att sova.
Sova å sova.......*suck*..
Lätt ljummet i sovrummet, efter förmiddagens regn så blev det en vacker kväll, ljummen o skön sömnen blev därefter.


Så ögonlocken var tunga i morse men en lätt dusch gjorde sitt.
Tyvärr tog det en timme längre idag att jobba så det var redan eftermiddag när jag kom hem.
Satte mig i solstolen o där satt jag till 17.30 ungf.
En makalös värme, nu kommer den värmen man hade velat ha i juli...
För mig spelar det ingen roll o sambon har haft bra väder ändå men iaf...
Å det ska ju fortsätta hela veckan å nästa helg också...
Ska se om jag kan komma ut o hitta lite fler blåbär ef jobbet nån dag.

Sambon hade förberett grillat så det blev en Flintstones å polsk potatissallad, så gott !!!
Ett glas rött, italienskt vin till det satte pricken över i'et.
Hade ju bara ätit en baguette med salami, brie o grönsaker på jobbet.
Lite frukt när jag kom hem..

Så det får bli tidig kväll ikväll...
Men jag är ledig fredag, ska hem till Öland en sväng.
Kanske kan bada för 1a gången hemma dessutom.
Men det är danshelg i parken här i Växjö nästa helg.
Fre- Blender
Lör- Expander
Sön-Sannex
Planen är fre å sön, jag gillar INTE Expanders...
Många dyrkar dom men varken jag elr sambon är sådär förtjust i dom.
Men vi får se vad det blir.......

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

  1. Nu e det äntligen varmt o man kan njuta av kvällarna, men jag jobbar på som du.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg