Måndag....



.. igen å ny vecka.....
Helgen var kort o försvann fort..
Jobbade över nästan 2 tim i fre så sen blev det inte så mycket mera den kvällen..
I lör så vaknade vi till ljuvligt sensommarvärme, fick umgås med min underbara sambo, hade ju inte setts i vaket tillstånd på hela veckan.
God frukost i solen på altanen, sen tog vi cyklarna in till Ingelstad.
Det var Kung Inge's dag, han var nån vikingasnubbe typ..

Det var en sådär småputtrigt, gemytlig familjedag med allt från nyckelharpa, trolleri, westernridning o lite annat.
Inte sådär våldsamt spännande för vår del men trivsamt ändå.
Det är ju inte direkt nån världsmetropol så det var snart gjort men en mysig utflykt i närområdet.

Igår var det ju jobb, jobbade 2/3 av söndagen så det var inte så mycket kvar av dagen efter det.
En stund i solen blev det men har tyvärr dragit på mig lite soleksem på hö armen.
Å trodde i min enfald att jag hade kortisonsalva hemma så jag köpte ingen på väg hem från jobbet men icke...
Men idag har det regnat, börjar kännas höstlikt värmen till trots..

Å i helgen kom ett besked som många, många dansare med mig har önskat, Wahlströms återuppstår...
Helt otroligt men det är faktiskt sant !!!
Sååå många med mig som sagt att livet på dansbanorna inte är detsamma sen dom la av för 3.5 år sen, Jan -12.
Men nu kommer dom tillbaka med 2 pers från originalsättningen, Daniel Wahlströms själv o "Anders "Hilda" Hildeskog på trummor...
Hade väl hoppats på att Henrik "Turbo" Wallrin skulle varit med på ett hörn men så var det inte.
Tobias Nyström gör sin sologrej så det fanns ingen tanke på han, tyvärr för han är grym musiker o låtskrivare.
Men dom kommer tillbaka.. :))
Om det låter som sist jag dansade till dom Annandag jul -11 får vi se men jag hoppas det..

Nu är det 2v sen vi var på dans sist så nu börjar det suga i danslusten igen.
Men på lör blir det grym kväll, underbara Larz-Kristerz spelar i Kärrasand, bara drygt 4 mil härifrån.
Har missat 3 tillfällen i sommar pga jobb o avstånd men på lör får det bli iaf :))

Det har ju varit fox-frossa i Mörrum i helgen.
För den oinvigde så är det en helg det enbart dansas fox i div olika utföranden med lärare på plats.
På kvällen var det maskerad som det brukar o det är temat som orsakat svallvågor på fb idag.
Temat var Burlesk...
Å ena sidan kan man tycka det är en rolig grej med glimten i ögat men å andra sidan kan jag förstå dom som kände sig obekväma med det.
En hel del "moral"gnäll har det varit också med tanke på vad som försiggår i verkligheten idag.

Jag var inte där men har sett bilder på fb o jag är väl tveksam om man ska ha det på en dans även om det är "slutet" sällskap, då kan man isf gallra bland bilderna om man gör det offentligt.
Jag för egen del skulle aldrig i livet flasha valkarna offentligt, där går min gräns men alla är olika.
Man kan ha burlesk men man behöver inte bli vulgär för den delen.
Men den gränsen är ju högst individuell o alla har sin gräns.
Vissa måste utmärka sig i alla lägen men jag skulle inte uppskatta att min partner dansade med nån i bh, trosor o stayups.
Gäller både män o kvinnor..
Inte för svartsjuka utan för respekt för andra runtomkring.

Det är väl en del i att jag inte känner så mycket för fox för foxen i Sverige idag är såå långt bort från det jag är uppväxt med.
Det har blivit så nördigt insnöat att det är så långt från mig det kan komma, jag har inget som helst intresse i det.
Men alla är olika........

För mig är det bugg o rock'n'roll som är det stora intresset inom dansen.
Mycket för att när jag var ung (yngre..) å var ute i bilsvängen så kunde jag inte bugga till alla goa rocklåtar.
Men nu när jag kan så vill jag inget hellre för det är så roligt !!!
En anledning till glädjen över att Wahlströms återuppstår.
Många sa att det var dom lugna låtarna, balladerna som var deras starka kort men jag har alltid sagt o kommer alltid att säga att det är när dom står på för fullt som dom är som allra, allra bäst !!!
För dom är grymma musiker o sångare, ska bli så underbart få dansa till dom igen o få höra deras musik.
Få höra Daniel sjunga "Blå, blå ögon.." elr  Anders "Hilda" Hildeskog i "Sick and tired", "Aint gonna do it" m fl låtar...

För Wahlströms för mig är nåt alldeles speciellt.....
När jag fick upp ögonen för dom så var det för mig det 1a "moderna" dansbandet jag fastnade för.
Jag hade kommit ur ett destruktivt förhållande med svartsjuka, jag lärde mig bugga, hade turen att träffa 3 olika män (inte samtidigt.. ;) ) som var duktiga förare å lätta att följa så jag äntligen fick till det i buggen hyfsat.
Jag gjorde som Tina Nordström sa i Lets Dance, jag slutade tänka så mycket å armar o ben o gick ut o bara hade kul...
Sen har jag dansat på å herregud vad vi dansade ett tag.. :))
Å Wahlströms var grymt populära i dessa trakter, längsta uppehåll var nog 3 mån tror jag.
Minst 1 gg, ibland 2 ggr i månaden kunde vi dansa till dom o jag hade aldrig en enda "dålig" kväll..
Så det ser jag o många med mig fram emot att få ut på dansbanorna igen till Wahlströms..

Kvällen blev kort, jobbade över drygt en timme, duschade så kl var 6 innan jag var hemma.
Sambon lagade lätt middag så vi har ätit så nu blir det "The cake boss" å sen blir det sängen...
För imorrn ringer kl 5, vi ska börja 6 sen får vi ser när vi slutar...
Måste ju ge er lite Wahlströms.. :))
 
HA EN SKÖN KVÄLL.....



Kommentarer

Populära inlägg