Augusti....



...... lider mot sitt slut å sensommaren likaså...
Imorrn är det 1a sept å höst....
Å "höstigt" är vädret denna dag, det har regnat under dagen-kvällen o varit mulet.
Mörkret föll snabbt ikväll, nu är verkligen hösten här...

Var ju på kalas hos kära moster i lördags, kul att träffa mina kusiner, man ser dom inte så ofta.
Det blev mycket skratt å minnen.. :))
Å som jag misstänkte så behövde vi inte äta nå mer för resten av dagen...
Jisses, så mätta vi blev :)

Så när aftonen föll så åkte jag iväg på dans till bästa Larz-Kristerz, min käre sambo valde att stanna hemma...
Å vilken kväll !!!
LK levererade till max som vanligt !!!
Träffade på N å M hemifrån Öland som jag hade sällskap av under kvällen.
Inte så mycket folk, helt obegripligt men ack vad dom missade som inte var där..
Å ett rejält överskott av HERRAR !!
Det ni, det händer inte varje månvarv......
Dom är suveräna musiker o sångare o spelar underbar dansmusik !!

Mikael...
 Trond..
 Trond har iaf Sveriges ballaste ståbas, "Vivvi" :)
 Stilstudie av Anders Tegnér
Nä, jag är ingen "stalker" men han råkade stå närmast.. :))

 Fantastiska scenkläder :))
 Han har en TOLVsträngad Hagström gitarr :))
Jäklars att spela på en sån ni !!

Men natten var kylig, N sa att det skilde 7 grader mellan Kalmar o Kärrasand..
Men väl hemma på natten så blev det varm choklad å en macka å sen sängen...

Började min höststädning igår, gjorde allt jag behövde hjälp med av sambon o som skulle ut.
Det var uppehåll men mestadels mulet men inget regn iaf...
På kvällen var det dags för dansklubben igen, dom började sin kursverksamhet för hösten.
Sambon fick hoppa in i nybörjargruppen då det alltid är brist på män men jag kunde sitta å titta på :))
I år har dom slagit ihop fortsättning 2 å 3 i bugg pga för få ledare men det gick bra.
En hiskelig massa folk men det var kul att återse en del man inte sett under sommaren.

Fantastiskt att få en normal arbetsdag idag....
Gjorde ett par snabba inköp efter jobbet å sen hem.
Har börjat tvätta fönstren efter sommaren trots regnet...
Jaaa.....jooooo... men jag tvättade dom på insidan  :))
Får ta utsidan en dag i helgen nr det är bättre väder elr nån kväll i veckan..
Men som sagt, mörkret föll snabbt men jag hann det mesta jag ville.
Får fortsätta imorrn....

Å nu är det bokat å klart..
Vi har hållt på i en vecka att försöka boka en resa till Polen med hotell inkl spa o idag blev det klart.
Polferries är ju bara en mellanhand så det var lite stök att få till ledigt rum på hotellet med anslutande färja..
Vi åker den tors 17e å kommer hem d 21a.
En långweekend vid havet i polska Kolobrzeg..
Ligger mellan Swinojuisce å Gdansk.
Käre sambon har dessutom typ kusinersysslingarbryllingar där också..
I priset ingår halvpension o ett spapaket med 5-6 olika behandlingar, bla helkroppsmassage o ansiktsbehandling.
Ska bli ljuuuuuuuuuuvilgt skönt !!!
Det är för det delvis som jag jobbat så mycket i augusti, jag har ju ingen semester att ta ut.
Nu blir det tid över iaf, har jobbat ca 186 tim i augusti..
Inte konstig att jag är trött kanske.....
Kolobrzeg
 

 
HA EN SKÖN KVÄLL.....


Kommentarer

  1. Så härligt med en spaweekend. Jag räknar ner nu till min semester.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg