Vem....


... vred upp värmen till max?? :))
Ja, en sån makalös värme det blivit, så ljuvligt skönt.... <3
Å dagarna bara swischar förbi å man hinner nästan inte med..
Bott här i 2 mån redan....

Jobbade i sön till halv 1, sen var det solstolen för resten av dagen.
Om kvällarna i veckan har vi varit ute, så skönt det har varit..
Att kunna sätta sig å sola i 1-2 tim ef jobbet o vila har varit ljuvligt, lite mat, lite tv å så sängen...
Drog ett städrejs igår för att jag skulle slippa det ikväll.
För idag har Karl-Oskar dagarna dragit igång så vi tog en tur in till city för att titta om det kommit igång.
Lite folk o rörelse var det men inte så mycket.
Lite tivoliaktiviteter men inga försäljare.
Kanske kan bli nå fynd under helgen..
Så vi hoppas verkligen att  vädret stannar över helgen, det är ju stadsfest i Kalmar också.
Den är dock i full gång nu, får bilder på fb därifrån..

Men alla ni som ska iväg på dylika saker:
Håll koll på grejerna, tänk på alla ficktjuvar som härjar på såna platser, se till att ha dragkedja på väskan.
Jag är supernördig med att dra igen dragkedjan på väskan när jag är på såna platser, jag ska göra vad jag kan för att försvåra för dom.
Känner sig som en gammal tant som håller hårt i väskan men vad ska man göra??
En dansväninna var på inne på New Yorker å skulle betala för kläder hon ville köpa, då var plånboken borta ur väskan..
Jävla idioter som inte kan skilja på sitt å andras.. :(

Det var så ljummet å skönt att gå därinne, tog en mjukglass, den 3e i sommar typ...
Langosvagnen hade ju inte öppnat än :)

Sen åkte vi runt i Växjö's olika stadsdelar, herregud så stort det är !!
Nästan 90 000 pers bor här...
Enbart Teleborg är nästan en egen stad i staden...
En otroligt vacker himmel har det varit, man ville åka ner till hamnen o titta på solnedgången..
Men Växjö har ju ingen hamn, sådär en 12 mil till Ölands kust där man kan se en solnedgång... :(
Men det är en vacker stad, oerhört grön å lummig, stora fina parker....
2 sjöar, Växjösjön o Berglundasjön.
En stad med mycket vatten trots att det ligger i hjärtat av Småland.

Imorrn blir det jobb, duscha, hem å käka lite o iväg till Kalmar för dans på Logen till våra vänner i PH's :)
I Växjö spelar Callinaz som dansband imorrn å på lör spelar PH's här.
Den dansbanan har flyttat i år från Båtsmanstorget till Teatertorget
Så det blir 2 underbara kvällar till dom denna helgen.
Så länge orken räcker iaf.. :))

Men nu ska denna trötta tant gå å lägga sig...
Saknar att titta på film om kvällarna till 23-23.30 men jag orkar helt enkelt..
Jag orkar inte vara sådär sugande dödstrött på jobbet, det är så pass påfrestande (för mig iaf..) att man behöver vara så utvilad man kan.


Natti, Natti.......





Kommentarer

  1. Visst e det underbart med denna värme, jag bara njuter så fort jag hinner
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg