Advent....

Köksfönstret..
 
.... står för dörren...
Så värst adventslikt ute är det inte, regnar småspik å är isande råkallt ute...
Var nåt så grymt trött igår vid lunch så jag somnade sittandes på stolen med en packe veckotidningar som kudde..
Då är man trött kan jag säga :))
Men 8-10 min powernap gör underverk kan jag säga.
 
Men käre sambon lagade mat igår, han förkokte ris, wokade kyckling, grönsaker å till sist riset så det blev lite wokat också.
Blev supergott, alldeles lagom en fredagskväll.
2 glas vin till det å sen var det go´natt.... :))
Han satt uppe längre, han var ju ledig igår men jag vet inte när jag var så trött sist..
 
Gick inte upp förräns kl 9.30 idag, vet inte när det hände sist att jag låg så länge.
Körde igång en maskin tvätt vid 8 tiden men kröp ner igen.
Har betalat alla sura räkningar, rensat bort en massa annat, det blev så tomt i min hörna med dylika saker.
Plockat i ordning lite, gjort  adventsfint, tar nog ett städröj imorrn förmiddag med golven.
 
Idag för ett år sen så kom käre sambon hem till mig 1a gången.. <3
Å jag var grymt genomförkyld... :))
Ett år går fort, helt ofattbart..
Ett år av kärlek...
Vem kunde då ana att vi skulle bo ihop bara ett halvår senare??
 
Nu har jag bara 7 arbetsdagar kvar på jobbet så jag kommer väl vistas lite mer hemma på ön så får vi se vad som händer.
Men jag har blivit övertalad av mina jobbarkompisar att gå med på julbordet d 11e trots att jag slutat då.
Både för å nackdel med 2 boenden..
Jag har ju större område att söka jobb på men jobbigt med prylar på 2 ställen.
Men jag får ju se barnen lite mera hoppas jag..
 
Det blir väl ett restaurangbesök lite senare å sen är det fördans på klubben innan BJ börjar spela i Parken.
Claes Lövgrens var där igår, det hade jag gärna gått på.
Men för det 1a så visste jag det inte förrän idag å för det andra så var jag ju så sjukt trött så jag hade inte orkat ändå.
Men hoppas på nån annan gång, hört mycket gott om dom.
 
Men nu ska jag vila en stund....
 
HA EN BRA DAG !!!

 
 


Kommentarer

Populära inlägg