En....



.... intensiv helg har det varit som alltid när det bär hemåt Öland.....
Kom iväg vid 9.30 ca i lör, hemma på ön 11.15.
Ner med tårta å smörgåstårta till mina föräldrar, ut en sväng på stan..
Fika med dom å ungarna, sen var det dags att börja med kroppkakorna.
Jag gjorde grovjobbet så gjorde mamma finliret å så hjälptes vi åt att lägga i.

Ungarna levde rövare mest hela tiden men gott att få rå om dom.. :))
Smärtar att man har missat-missar så mycket av deras tid men det är så det är..

I sön så plockade jag fram adventssaker, kollade så det funkade.
Hängde upp röda gardiner i köket (kändes helknäppt så tidigt men vad gör jag??)
Vet ju inte om jag kommer hem innan advent, la fram alla saker på sin plats om jag får skicka bud att nån sätter upp det.
Packade ner julgardiner å lite andra prylar å tog med hit till Småland.
Får se hur mycket som blir använt, han har ju en del också.

Slöade bort en timme på soffan men jag såååå trött... :(
En dusch, ner å hämta mina vinterdäck å sen bar det hemåt Småland igen..
En snabb middag å sen till klubben för söndagsdans å kurs..
Maskerad dagen till ära...
Å vad dom hade lagt ner jobb på det en del :))
Där fanns allt från en ko, cowboys (nä, dom hängde inte ihop..) , en Marsian, rödluvan, catwomens, överlevande hippies, en överlevande hårdrockare från 80 talet, en ärtig 20 tals pingla mm.....
En kul kväll blev det iaf !!

Så jag var nåt så gruvligt trött imorse men det gick iaf...
Dagen gick snabbt, sen åkte jag å hälsade på käre sambon på jobbet.
Har aldrig varit på Volvo i Braås så det var kul.
Men herrejävlar så stort det var !!!!!
Å säkerheten är högre än Fort Knox, där kan inte ens en liten mus slinka in osedd :))

Har fixat lite käk, sambon hade gjort köttfärslimpa på förmiddagen så jag har fixat resten.
Nu ska jag bara röja av diskbänken, sen blir det nog sängen..
Är rätt mör kan jag säga efter helgen å denna dag....
Imorrn bär det hem direkt efter jobbet kan jag säga :))

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg