Nu.....

.... ska den gamla Badrocken dammas av igen.. ;)
Han plockade fram den häromdagen, lite dammig men den passar än  :))
Vad yrar hon om badrockar i adventstider undrar ni säkert??

Jo för har ni sett på maken, Badrock återuppstår för 2 kvällar i Borgholm nästa år då vi firar 200 år som stad.
21-22 juli !!!
30 år efter 1a spelningen !!!!
För er som inte vet vad Badrock så ska jag förklara....
Rhapsody in rock.... å Diggiloo kan slänga sig i väggen..
Det var Björn Skifs (idag 68 år!!! ) som var allra först med konceptet att sätta samman ett knippe artister, låta dom köra sin sologrej å sen göra nåt ihop.

Precis som i Diggiloo å Rhapsody... så varierade artisterna lite under åren, dom körde från -86 till -92 som var sista året.
Men huvudkärnan var Skifs, Sannes S, Mats Ronander "Malla", Peter Lundblad, Tommy Nilsson.
Nästa år förstärks dom med Nina Söderkvist.
En fantastisk kvinna med en helt makalös röst !!
Hon vann dokusåpan West End Star 2008 å fick den stora kvinnliga huvudrollen i musikalen Spamalot i London.
Little Mike, (Mike Watson) var ständig musiker, Anders Berglund var pekpinnemästare.
Galet så grymt det var !!
Å den gode Skifs öppnade varje show, varje år med en rasande version av "It's gonna be a heartache tonight" så rullade det på, ett makalöst tryck på scen :))
Han är en av de absolut bästa rockröster i Sverige !!!
Dom repade i TVÅ dagar innan 1a showen :))

Å det var i Badrock -87 som Roxette gjorde sin 1a officiella spelning som just Roxette.
Tidigare den dagen så spelade dom på After Beach på Strands gräsmatta på eftermiddagen.
Det var packat med folk, inte för just konstellationen Roxette utan Gessle o Marie var ju stora var för sig.
Jag klättrade upp på en betongklump på nån skylt så såg jag lite iaf.
Jojo, en sån spelning skulle nog inte gå idag ;)

På den tiden hade Hotell Borgholm (dom bodde där varje år..) disco så det hände ju även att jag slank in där.
En gång så satt dom där i soffan hela gänget, Skifs, Little Mike, Sanne, "Malla" å de andra.
Fru Skifs drev ju barnteater i dåv Snickarpelles café.
Pettson & Findus sattes upp i många år, jag var där med äldsta dottern flera ggr.
Snickarpelles café var ett nattligt tillhåll för hungriga festare å nattvandrare på 80 talet.
En rejäl macka å varm choklad-kaffe sålde bra kan jag säga :))
Idag är Snickarpelles café vinterträdgård i Hotell Borgholm, dom byggde den efter branden påsk 2004. (2 pers omkom..)

Jag har inte varit i ruinen på många år men då ska jag gå.
Så det gäller att ha koll när biljetterna släpps för det är nåt jag inte vill missa...

Men än är det vinter, 8 månader till juli 2016..
Pepparkakorna har bakats ut men det blev den skurna varianten.
Som lill-loppan sa igår, det är så inijävulens drygt att kava skiten... :))
Så pepparkaksdoften ligger tung i huset nu :)
Matlåda till imorrn har också fixats så vid 20 tiden fick jag slå ner rumpan i soffan.
Nu ska dagens blad läsas å titta lite på tv innan det blir sängen.
 
Nina Söderquist
 
Här ett nummer med "Malla" ur en Badrocks show...
"Little queenie...."
Keep on rocking~~~~
 
HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg