Sista söndagen...

 
....... i november är här å 1a advent med den...
En regnig, blåsig 1a advent..
Tanken är att åka på julskyltning inne i Växjö men vi får se, är vädret för jäkligt så får det vara.
Fick sms om att mina linser är hemma nu för 2 a gg...
Får se om dom lyckats färga dom i rätt färg åtminstone så struligt som det varit med dom..
Betvivlar att dom har öppet på julskyltning men man vet aldrig.
Annars får jag ta det efter jobbet imorrn.
 
Jodå, det blev en helt ok kväll till Black Jack i parken igår.
Långt över förväntan faktiskt med tanke på vilket skick jag var i när vi kom dit..
Inte så mycket för BJ´s skull utan vi åkte först å åt mat på Zack´s, ett ställe i 50 talsstil i Växjö.
Vidare till klubben för lite förfest (dans) innan (nästan alla) vi åkte vidare till Parken för dans till BJ.
Vi var rätt många från klubben så det dansades flitigt till höger å vänster...
Hittade en annan danskompis dessutom så det var kul.
 
Men själva BJ har ju blivit för tråkiga..
Det är bara när dom spelar den gamla musiken dom är bra, deras nya ger jag inte mycket för..
Ett gammalt dansband ska inte förnya sig för mycket, det passar inte alltid tycker jag, dom ska hålla sig till sin stil dom haft, det blir ofta bäst.
Ibland kan det lyckas jättebra men inte i detta fallet faktiskt..
 
Hade en överjordiskt jävlig huvudvärk igår eftermiddag, så där så man nästan har blodsmak i munnen.
X antal treo + 2 polska migräntabletter tog det till en hanterbar nivå till slut.
Orsak??
Hormoner, fysisk å en tung, mental stress inför arbetslösheten + lite för lite mat under dagen.
Men dansen fick det att släppa för ett tag iaf, blodcirkulationen kommer igång i musklerna i nacke-huvud + att man har roligt.
Hade ett par såna där obeskrivligt sköna danser, där allt bara flyter..
Varenda tur, snurr å annat bara flyter på, som att skära en het kniv i smör genom turerna..
Den känslan är fantastisk....
Men jag tog tvärslut runt midnatt, fram till paus gick det hyfsat men sen tog jag tokslut.
Sista stunden gick det per automatik så vi gav oss vid halv 1 tiden..
 
Vaknade redan vid 7 tiden, klev upp runt  9 tiden, käre sambon sov till nu vid 12 tiden.
Jag avundas hans goda sömn, han kan utan problem sova 10-12 tim i sträck.
Jag vore överlycklig om jag kunnat det....
 
Men jag har tänt 1a ljuset, ätit frukost, duschat å kör en maskin tvätt.
Parabolen trilskas i vädret så det får bli datorn å Morden i Sandhamn.
Å Nyhetsmorgon var inte mycket att ha, Ebba von Sydow är ju så tråkig så klockorna stannar....suck...
Tacka vet jag Tilde, Jesper, Steffo å Jenny, då händer det lite iaf.
 
Är rätt så avslagen idag också, huvudvärken hänger i.
Är sååå öm i käk, kind å halsmusklerna efter gårdagen så jag ska försöka vila lite...
 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!
 
 



Kommentarer

Populära inlägg