Snögubbar...


Jag tycker om snögubbar...
Såg så många fina på Jula häromkvällen.
Dom står där runda å trinda, alltid leende o tittar på en lite, ute håller dom vakt tills dom smälter ner å dör.
För att återuppstå igen nästa vinter...
Jag har en hemma jag tar fram till jul, jag är så rädd om den.
Den är så skör å bräcklig å har lyse i botten så den blir svagt isblå när den är tänd.
Så skör så den ligger i en frigolitlåda å när jag har den uppe så sätter jag en bit kludd i botten för den inte ska glida av fönsterhyllan.

Snön är ju på väg, är inte så många mil från oss.
Men det går nog kanske inte att göra snögubbe denna helgen i denna delen av landet iaf.
Min lille blå ska få på sig snöskorna imorrn om det inte är alldeles skitväder..

Men det senaste jag läste av en fb vän som är fd förskolelärare att nu får man inte säga snögubbe längre, nu är det snöperson.....
Alltså......nån har för lite att göra på jobbet som har tid att komma på nå så tramsigt..
Å inte får pepparkaksgubbar vara med längre i luciatåg för det är rasistiskt.
Det handlar om en jävla kaka, inte om en riktig människa..
Inte konstigt att världen ser ut som den gör.....

Ingen dans ikväll, orkar inte..
Är kursavslutning på sön kväll så det blir väl det enda denna helgen.

HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

  1. Håller med om att det e trams, tycker att sånt uppmuntrar till rasism. Galet!!!!!
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg