Ååååh....

......... majj gasch.....
Vad dagarna springer iväg.....
Trodde jag bloggat i onsdags men det var visst i tisdags...
Men när dagarna är fyllda av jobb så blir det så...
Jobbade sjukhuset i onsdags å tors morgon...
Tors eftermiddag, hela fredagen å idag till 15 har jag jobbat i fiskaffären.

Å det blir sjukhuset imorrn å måndag, fiskaffären på tisdag.
Så långt sträcker sig min arbetsplan så länge.

Skönt att vara frisk, tillräckligt tungt att jobba på bägge ställena utan att behöva vara sjuk samtidigt.
Men såå roligt att få sälja fisk, få sälja god mat, de flesta kunder är ju trevliga.

Å det har sina fördelar ;)
Igår blev fredagsmiddagen havskräfta, bakad potatis med kräft-räkröra, en bit rostat bröd å philadephiaost.
Jösses Amalia, så gott det var :))
Men vi fick nästan ta fram verktygslådan för att knäcka klorna, jäklar så stenhårda dom var.
Det var hummer-size på dom havskräftorna men nötknäckaren fick duga.


Nu har jag en pajdeg som vilar i kylen, ska bli en varmrökt laxpaj med limesås å sallad.
Laxpajen lärde jag mig göra när jag jobbade uppe i Sandvik för 4 år sen, det var en storsäljare där.
Både att äta där å ta med hem å värma.
Jag ska modifiera den lite idag, ska lägga smörfräst spenat med lite vitlök i botten.
Recept kommer i nästa inlägg......

Många i klubben ska på dans  Parken ikväll men vi hoppar det.
Hade gärna dansat till Kindbergs, huuuuuuuur länge som helst sen sist men jag betalar icke för att höra Dreams.
Dom spelar nonstop i afton å betala för att få utbyte av halva kvällen gör inte jag iaf.
Har gjort det en gång för 1.5 år sen men inte fler ggr....
Det bandet är inte min stil av dansbandsmusik...
Skulle gärna till S.Vi nästa lör, Jannez å Wahlströms spelar, vi får se vad det blir...

Blir nog en sväng hem till ön i slutet av veckan, ska på mammografi i Kalmar fre morgon.
Å när jag har kört så långt kan jag åka hem kvällen innan elr nån dag innan, beror på hur jobbläget är.
Ta hem min dunjacka, byta ut lite grejer, hämta några saker...
För det kvittar var jag är, grejerna är ALLTID på FEL ställe........ 

Nu får jag gå å fixa ihop resten av pajen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg