Omväxlande......

.... väder är det....
Igår snabbade jag mig hem från fiskaffären för att ta tillvara eftermiddagens sista solstrålar å värme.
Tyvärr var det mest soldis men varmt å skönt så jag kunde lägga mig därute i bara i trosor å tröja.
Idag är det +7, småregnigt av å till, friska kalla vindar...
Sånt kallas väl aprilväder.....


Har städat av golven idag, sanerade ju våra badrum-toaletter i mån kväll å bytte handdukar.
Dammade av lite å tog ALLA golven, det behövdes.
Så nu håller det ett tag iaf...
Men idag var det "tungt", inte jobbigt men tungt att städa.
Brukar gå rätt lätt att raska av det men idag var det tungt.
Men jag blev klar iaf, skönt att få det gjort.

Åkte in till Växjö för lite shopping.
Tyvärr blev det inte riktigt vad jag tänkt, inget passade å tålamodet att leta reda på rätt storlek å passform fanns inte.
Men det blev ett par nya joggingskor, ett par Asics å ett par nya innersulor på Stadium Outlet så jag slipper skifta mellan skorna varje gång jag byter skodon.
Så nu finns inga ursäkter att inte ge sig ut längre.
Flåset är dåligt, ingen dans å ingen träning men det är bara att börja om igen....
Hade behövt ny sportbh men orkar bara inte leta bland alla hundra modeller å storlekar.
Fy faan så tråkigt det är att köpa bh-sportbh överhuvudtaget.......
De gamla får duga ännu ett tag.

Å jag undrar om belysningen i provrum är speciellt framtaget för att ge ångest de luxe??
Man står där å ser sin blekvita, sladdrig kropp, hur inspirerande är det att handla nytt då??
Nä, det blir att börja räkna kalorier igen.. :(
La ju mig på altan igår som jag skrev ovan å åsåg mina bleka, blåvita, fnasiga ben i MYCKET skarpt läge.....

Å herrejävlar...... :(
Jag undrar när dom benen såg en vaxremsa sist??
Eller lite peeling??
Å jag ser rent för jävlig ut i håret....
Utväxt from hell, lätt missfärgat hår...  :(
Vattnet här missfärgar ju tyvärr mitt blonderade hår, försöker undvika tvätta håret här å göra det på jobbet men inte alltid jag kan det.
Men det är sannerligen dags för Operation helkroppsrenovering.....  :(

Men att gå till frissan kostar pengar så det får vara så länge till längre fram.
Å när ekonomin är tuff så blir annat så mycket tyngre...
Ingen dans på evigheter, det kostar pengar å blir jag erbjuden jobb en sön på sjukhuset måste jag ta det å då orkar jag inte heller gå ut kvällen innan.
Jag har varit sjuk å det tar på kraften, den lilla jag har kvar.

Men på lör åker jag nog iväg till "Brunnen", LS spelar.
Tro det eller ej men det är 1.5 år sen jag var på en spelning sist.
Det har bara blivit så helt enkelt, mycket annat har kommit ivägen.
Tyvärr gillar sambon icke LS så jag åker själv men det har jag gjort såå många ggr innan även om det trist att ge sig iväg själv.

Har packat det jag ska ha med mig hem till ön imorrn, det blir snabbvisit men så är det.
Men innan dess ska jag jobba på sjukhuset hela eftermiddagen å kvällen till 19.
Så det blir sen hemkomst men inget att göra åt det.

Kollade Nyhetsmorgon idag, det är ju final i Sveriges Mästerkock idag.
Men den sortens program ser jag inte, det är så långt från min matlagning som man kan komma.
Idag släppte dom oxå att Per Morberg ska göra nya "Vad blir det för mat??" till hösten.
Å kommentarerna lät inte vänta på sig...

Om hur äcklig han är med sitt hår, sin avsmakning med skedar mm mm mm......
Men nu lagar han mat hemma hos sig, tror dom allra flesta gör som han hemma i köket.
Sen är han SKÅDESPELARE, han GÖR tv !!
Han vet vad han ska göra för att fånga tv-tittare vare sig det är positivt eller negativt.
Å jag gillar hans program, har snappat upp mycket från honom, både rent tekniskt å receptmässigt.
Likväl Gordon Ramsey i sitt "Homecooking" (tror det heter så) när han lagar mat hemma hos sig men familjen.
Lite mer min stil av matlagning än alla andra matlagningsprogram.

Men däremot ska jag absolut se "Tårtslaget", lite "The cake boss" i svensk tappning :)
Se alla fantastiska tårtor dom ska göra, räcker att se trailern för det :))

Men nu får jag fixa nåt å äta...
Sambon kommer snart men jag har inte ens ätit lunch.
Sen får det bli att stryka lite, inte mycket så det är snabbt gjort.
Känner nån igen sig?? 

 HA EN BRA KVÄLL !!




















Kommentarer

Populära inlägg