En sån......

.....jäkla skitdag jag hade igår....
Allt, precis ALLT som kan gå fel gick fel.......
Det började med att jag överhuvudtaget inte hade lust att kliva upp...
Men så är det, det är bara å masa sig upp....
Konstigt nog hittade jag parkering i närheten av sjukhuset så det var bra..

Serverade grönsaker till lunch, tog i ett lock, det vippade till så jag brände mig utav h-e på handleden.
Ingen blåsa men ett ilsket rött streck å sveda blev följden.
Skulle till CG å handla ägg, sjukt billigt..
Hamnade i "fel" filjävel givetvis, bara stoppstoppstopp ut ur stan, de andra bara körde förbi..
In på CG, tog ägg, skulle ha lök.
La ner lök i en påsjävel, vid 3e löken sprack hela botten så dom rullade ur...
Skulle betala, slängde upp cash för det var smidigast..
-Det är bara kortkassa här.....
Där fick jag för att vara smidig....... gah.....

På väg ur stan skulle jag ta en "genväg" som jag fick förklarad för mig...
-Å så kör du där.....å sen ta du höger där, då kommer du dit å sen kör du så....

Jodå, gick så bra ett tag men sen kom jag längre å längre bort från bebyggelse å jag hade noll koll på var jag var...
Ringde sambon:
Du...älskling.....jag har nog kört vilse......
-Va??!! Men var är du då??
-Ööööh....alltså,.... det vet jag inte, tänkte du kunde tala om det för mig.. ;)
-Men va faan, ska jag hämta dig eller??
Nja...det behöver du nog inte göra men jag vet inte vart jag ska....

Haha, njaaa.... så fel var jag inte, nån dryg kilometer så jag hittade rätt till slut....
Men vilken jäkla dag alltså....

Då har denna dag varit bättre.
Jobbat 8-16 på fiskaffären.
Handlade det sista till kalaset så nu är jag klar.
Men hittade inga rambutan jag vill ha till smörgåstårtan så jag ska kolla CG imorrn innan jobbet.
Men finns det inte där så får det vara men kul med exotisk frukt på den.

Skulle köra Mörners väg ut ut stan men det tog stopp vid gamla jobbet.
Där stod nog 5 ambulanser, 3 brandbilar men vad som hänt vet jag inte.
Har kollat smp men det står inget.
Så jag fick krångla mig tillbaka å köra genom heeeeeela stan för att komma ut på landsvägen.

Trött å småfrusen efter jobbet så jag la mig en stund å fick en powernap.
Lagade kvällsmat å matlåda till imorrn.
Kvällsmat blev sillmacka, stekt strömming i pitabröd.
Så galet gott är det !!!
En varm dusch var skön, får lägga oss i rena, fräscha lakan ikväll.
Hivade ur sängkläderna imorse, hoppas på vackert väder imorrn så jag kan tvätta.
Ska förbereda bakning, göra en mördeg.
När det bakas ut återstår att se, beror på jobbläget på torsdag.

Har varit helt galet väder idag, strålande sol mixat med häftiga regnskurar, ren hagel å stormbyar...
Folk har hukat undan skurarna när dom sprungit förbi med sina kundvagnar.

Imorrn är jag själv för 1a gången i fiskaffären, ska stänga helt själv.
Det har jag gjort hundratals gånger innan men inte där å längesen sist.
Men det finns ju telefon som tur är :))

Blev väckt av mess från italienskan igår morse, en bäbis var född under natten :))
Ja alltså, en hästbäbis.. :)
Mamma Lady fick en liten hingst.
Å igår eftermiddag fick dom sorg, den lilla hingsten som föddes för ca 3 v sen dog i går eftermiddag.
Mjölk i lungorna......
Stackars lilla Tiger, hon bara gnäggade å gnäggade i boxen igår kväll.
Fy så hemskt, vilken saknad hon måste känna lilla hjärtat.....
Usch, det ger ångest i hjärtat att tänka på det, moder Jord är grym ibland...
Men så livet tyvärr....
Rambutan...


 HA EN SKÖN KVÄLL !!!




 
 


Kommentarer

Populära inlägg