Söndag......



..... å åter hemma i Småland....
Har varit intensiva dagar som vanligt men nu är den nyblivna 18 åringens firande över. !!
Fredagskvällen tillbringades hos mina föräldrar med att baka sista kakorna å göra smörgåstårta.
Lördag förmiddag så garnerade jag den så det var rätt enkelt.
Kl 13 kom gästerna å sen var det en intensiv eftermiddag.

 
Hon fick mest pengar, en raclettgrill av moster å nå annat litet.
Av mig-oss fick hon ett pres.kort på Black Diamond Tattoo i Kalmar.
Hon kommer att tatuera sig vare sig vi vill elr inte men då är hon låst dit så hon åtminstone går till en seriös tatuerare som är grymt duktig !!
Å vi kan ju inget säga om att tatuera sig, både jag å hennes pappa är gaddade men motiv å placering kan ju diskuteras.
Men jag vet oxå att han inte gör nåt han inte tycker är bra elr passar på en sån ung tjej.

Vädret har växlat minst sagt.. :))
Började med strålande sol igår, vi stökade runt på balkongen, la på balkongmattan så man kan tassa ut där barfota nu :))
Körde ett par maskiner tvätt i tvättstugan å hängde ut på balkongen i det vackra vädret.
Men under den korta tid det tog att gå från min lght till mina föräldrars hus så dök stora svartgråa moln upp.
Så sambon fick ta pappas bil å åka hem, plocka in tvätten å stänga balkongdörren.
En kort stund senare så haglade det som en stenskur....
Å sen var det av å till hela eftermiddagen.

Imorse så var det soligt en kort stund.
Lite mulet på Öland å över bron men mellan Kalmar å Nybro så kom snön.
Mellan Nybro å Algutsboda så var det 1 dm snö !!!!
Men här hemma  var det fint väder igen så det är verkligen varierande lokalt..

Nu har jag fixat håret, packat upp det lilla vi hade tillbaka hit.
Vilar i soffan å laddar för kvällens avslutning på klubben med våra vänner i bästa PH's på scen :))
Öppet för allmänheten, kl 18 räknar Björn in 1a låten :))
Men kl 17 börjar Jack'n'Jill, en danstävling inom klubben.
Det går till så att man anmäler sig den som vill.
Sen lottas man ihop med nån annan, (man väljer alltså INTE danspartner själv...) det sker flera ggr under tävlingen å den man-kvinna som är kvar längst på dansgolvet vinner :))
Skitkul att titta på, ska bli skoj att vara med i det.

Så det blir en eftermiddagsmiddag idag, får äta runt 3 tiden.
Blir tacos, hade allt klart i frysen, t o m stekt tacofärs.
Ska bara skära lite grönsaker till det.
Lagom mat inför en dansafton, man blir inte så tung i magen av det å så är det gott å hur längesen som helst som vi hade det.

Jobb mån-tis men tis eftermiddag bär det hem till ön igen.
Ska storstäda min lägenhet, jag vill inte att den gror igen när ingen är där.
Barnen springer in å ut, äter å smaskar med kompisar osv..
Stannar till tors morgon, då bär det hem till Småland igen..
Har redan ca 35 tim jobb inbokat denna veckan, skönt att slippa den stressen med att sitta på helspänn för att inte missa nå sms från sjukhuset utan kunna slappna av lite.

Så denna veckan är fullbokad till nästa sön å då är det Maj månad......

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg