April....

..... lider mot sitt slut...
Å dagarna rusar iväg....
Har hunnit med en sväng hem till Öland igen, åkte i tis eftermiddag efter jobbet.

Det var Öppet hus på skolan så det var bara hem å byta om å åka till skolan.
Sonen hade fått sin plats i hemkunskapen där dom gjorde Lufsa, Ölands nationalrätt nr 2 efter kroppkakor.
Jodå, jag fick en smakbit, jättegod var den !!
Hemkunskapsläraren öste beröm över honom å det är kul att höra.
Han gillar att laga mat, en kunskap som är bra när man skaffar eget så det inte bara blir "Donken" å annan snabbmat.
Rektorn gjorde likaså , berömde även hans fina sångröst som jag inte fått höra, bara hört talas om...

Å så avslöjade han att han fått brev från Jenny Nyströms skolan i Kalmar med förfrågan om han ville bli elev där på Estetiska programmet, musiklinjen då dom hade hört hur duktig han är inom musik.
Å det är inte dåligt att få ett sånt brev med en förfrågan att bli elev, att dom ville ha just honom.
Men det existerar bara motorer-bilar för honom men det var ju roligt att höra iaf.

Det var allra sista gången jag var i min gamla skola....
Sonen är yngst å slutar 9an i juni.
Nu är min å mina barns tid på Slottsskolan över för alltid.......

Jag vaknade upp till en mjölkgrå dimma, snöslask å +4 C.
Det sket sig direkt med löprunda, frukost på balkongen, fönstertvätt å mattpiskning.
Då roade jag mig med att titta i gamla skolkataloger från när jag gick på Slottsskolan.
Ungarna garvade så dom höll på å ramla ur soffan när dom 1a gången fick se vissa av sina kompisars föräldrar från den tiden :))
Slottsskolan...
Såg inte riktigt ut så på den tiden då jag gick där... 


 Klass 8C 1981-82




Men det blev ju uppehåll ett tag så köksfönstret blev tvättat iaf....
Å sen kom en regnskur igen.... suck......
Men sen blev det uppehåll så lite mattor kunde luftas å piskas.
Men jag hann bara storstäda kök å badrum, sen tog jag bara golven på resten.
Men bättre än inget iaf, man hinner inte så mycket som man tror.
Middag med lill-loppan å sonen dök upp lite senare så han fick äppelpaj iaf.

Imorse körde jag honom till skolan å sen åkte jag iväg.
Ner till graven med lite blommor, då fanns det inget vatten där än.....bah...
Jaha, vad gör jag nu??
Men jämte kyrkogården så finns en byalokal å där stod cyklar utanför.
Så jag kände på handtaget på dörren å det var öppet.
Inte en människa men dom var nog på bottenvåningen så jag tassade in i köket å tog lite vatten till  blommorna.

In till Kalmar å göra lite ärenden å sen till jobbet igen...
Rumpan landade i soffan ca 19.45 ikväll..
Nu måste jag betala räkningar, skriva en inlaga å skicka iväg å samtidigt titta på "Tårtslaget"...
Imorrn är det heldag på fiskaffären, 8-19.
Lör jobbar jag så sön blir lite "vilodag" med deklaration, tvätt å annat..

Men tors-fre nästa vecka blir det minisemester, en danskryss med klubben till Stockholm å "Cindy"..
Ska bli skönt med ett litet brejk, hoppas på vackert väder..

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg