April...



.... rullar på....
Hade hela +16.2 grader ute när jag kom hem i eftermiddag å jag kände att det var varmt med lättviktsjackan å hoodjacka under den.
Kan bara hoppas det fortsätter å att solen kommer oxå.

Har jobbat på sjukhuset igår eftermiddag å idag...
Å vilket hallabaloo det blev igår.
Brandlarmet gick.......
Ja, jösses......

Problemet var bara att det brann inte.....
C ringde frenetiskt å försökte stoppa dom men det gick inte.
Å inte kunde vi stänga av brandlarmet för det kan bara brandkåren göra.
Så efter ett tag så kom det in brandmän, en i full rökdykarutrustning å nån räddningsledare tror jag, jag såg dom bara på håll.

Å dom stängde till slut av larmet för det hade nog ringt i 20 min så sen ringde det i öronen i en timme efter det...
Efter noggrann kontroll så begav dom sig iväg.
Vad hade då utlöst det??
Jo, en teori är att när kocken fräste skinktärningar till potatisplättarna så är ugnen på 300C å när han öppnade upp dörren på ugnsskåpet (ugnarna är som stora skåp) så flashade hettan till, rakt upp i taket å det utlöste brandlarmet.
Han hade nog vett att stå så han inte fick den heta värmen rakt på sig.
Hade han öppnat dörren lite mer försiktigt så värmen kommit ut långsamt hade det nog aldrig utlöst.

Hade mycket planer för eftermiddagen men av dom blev inte mycket.
Hade ju fått meddelande från a-kassan som jag öppnade i tron att det var att dom ville ha arbetsgivarintyg för nya jobbet.
Nä, då ska dom ha ett arbetsgivarintyg var 3e mån på de timmar jag jobbat eftersom jag stämplar samtidigt.
För JÄVLAR om du missat att rapportera en endaste timme..........
Jag blir så less å trött på det.....

Det känns som om det kvittar hur man än försöker att få jobb, man förlorar i slutänden ändå....
Hur mycket man än försöker hitta jobb å sno åt sig timmar så duger det inte.
Du ska jävlar kontrolleras in i sista minuten....
Finns ingen grupp som kontrolleras så hårt som arbetslösa elr de som inte har fasta jobb.

Trots att jag nu har TVÅ deltidsjobb så måste jag varje månad rapportera till arbetsförmedlingen de jobb jag sökt.
För trots mina 2 jobb så ska jag fortsätta söka jobb....
Gör jag inte det ryker a-kassan.
Jag har redan en varning för jag gömde att rapportera i januari.
Jodå, man kan glömma säger dom men man har ju hela 2 veckor på sig att rapportera så därför kvarstod varningen.
För jag hade ju misskött mitt arbetssökande pga det....

Till af ska du rapportera varje månad:
Vilken dag du sökt jobbet....
Vilken tjänst du sökt....
Till vilket företag du sökt....
Å till slut i vilken stad du sökt.....

Å nu ska jag alltså skicka in  intyg var 3e mån på de timmar jag jobbat så de kan jämföra med de jag rapporterat in....

Jag har lust att be a-kassan å allt annat att dra åt helvete å försöka leva på det jag kan få in.
Men vad gör jag de veckor det knappt blir nåt på sjukhuset??
Å fisken är ca 2 dagar i veckan än så länge.
Nu plingade det i telen så den blev röd när jag precis rullat nerför backen vid sjukhuset när jag slutade idag ang torsdag, ett tidigt å ett sent pass på torsdag.
Jag svarade ja på bägge å gissa vilket jag fick??
Jo, det sena.....

Så nån dag hemma i Bghm blir det inte, det blir 11 tim nattetid.
Så nån samvaro med barnen kan jag glömma denna gången.
Det blir att åka hem till ön direkt efter jobbet kl 19 på tors kväll, är hemma i Bghm ca 21.
Plocka upp det jag har med mig, plocka ner det jag ska ha tillbaka hit, sova, upp å duscha å in till Kalmar 7.45....
Klämma boobsen 8.40, göra några ärenden i Kalmar, tillbaka hit å jobba kl 14 i fiskaffären.

Var ju anst.intervju i Färjestaden i dec.
Hon håller kontinuerlig kontakt, de bygger ut nu, beräknar ta nya lokaler i bruk i juni.
Hon hoppas veta mer då om hur nyanställningen ser ut.
Å det är ju positivt att hon håller kontakt, uppenbarligen så vill hon ha mig.
Men hur jag gör så förlorar jag nåt...
Här finns sambon å jobb....
Hemma finns barnen, min lägenhet, mina saker (kanske) jobb...
Hur jag än gör så förlorar jag......

Men jag vill ha ett fast jobb.
Få en vettig lön å kunna lägga undan..
Jag fyller 50 år nästa år, jag vill kunna göra nåt, resa nånstans.
Kunna åka med barnen till deras storasyster på Sicilien...
8 mån senare fyller sambon 60år, tänk att kunnat åka iväg på nån kryssning i mars -18..
Men det är bara drömmar.........

Dessa dagarna är det exakt 10 år sen jag å äldsta dottern var i USA.
Vi var nere på Key West 1a april, tänk att kunna återvända dit.....
Få hälsa på släkten igen, hälsa på sambons son som bor i Phoenix.

Idag får man vara glad om det går runt, räcker till mat å nån dans i månaden..
Jag vet att det är dom som har det värre än mig men det hjälper inte mig...

Så är det....
Sambon skiftade mina däck ikväll, jag har städat.....
Vi är såååå jämlika här i detta pk-samhälle vi har idag...
För mig är det jämlikt att var å en gör det man är bäst på !!!
Tack å lov jag inte ska ha fler barn som det ser ut med föräldraförsäkring mm idag.
Folk får inte själva bestämma vem som ska va hemma med barnen, det e faan inte klokt...

Nä, en macka i magen så får det bli kväll sen...

HA EN SKÖN KVÄLL !!







Kommentarer

Populära inlägg