Ååååh.....



..........en sån kväll det blev till bästa Wahlströms !!!!!
En sån lycka, en riktig livsboost att få en sån underbar danskväll till dom :))

Jobbade ju heldag i fre i fiskaffären,vi var en man kort.
Till på köpet la kortdragaren av kl 16.30, stod å väntade på kvitto nr 2 när den blev svart.
Himla käckt......NOT !!
Fre eftermiddag utanför ett stort köpcentrum-stormarknad å sen löningshelg....
Som tur är har vi en uttagsautomat 5 m från dörren men det blev bökigt när folk hade handlat å inte kunde betala med kort.
Ut å hämta pengar osv men inga större missöden hände.
Fick en nummerlapp slängd på mig...
Herrn uttryckte sitt missnöje med att jag stod å sålde varor å sen sa att kunden inte kunde betala med kort.
Nu är det ju så att vissa har cash på sig, dom andra behövde bara gå 5 m så kunde dom ta ut pengar.
Tänker man betala med kort så förutsätter man väl att man har pengar på kortet å kan gå de 5 metrarna å ta ut pengar.
Men det tyckte tydligen inte han...
Hade en lugn morgon igår så vid 10 tiden åkte jag bort till Lager 157 för att hämta en gratis blus.
Fick ju ett Mammagram av sonen i måndags via fb.
Det berättigade till en gratis blus där men var den slut fick man ta en scarf å det vill jag inte.
Men det var fler än jag som tänkte så, vi var väl ett tiotal i kön när dom öppnade men jag fick en jättesöt blus i viskos.
Fanns vit, rosa å blå men jag tog en rosa.
Har så mycket vitt å det blir gulnat med tiden å den rosa var ljuvlig i färgen, en fin, mjuk rosa färg.
Så det var roligt !!
Jag firar ju inte med barnen idag, dom är ju 15 mil bort men får se om jag får nåt telesamtal el hälsning på fb.
Men vi fick en hel kunder under förmiddagen så dagen blev intensiv.
Så när jag kom hem igår eftermiddag så var jag rätt slut...
6 dagars jobb, 45 tim på benen så det blev sängen en stund.
Sov-vilade en timme, lagade mat, duschade å sen åkte vi.
Trodde aldrig jag skulle orka dansa efter den veckan i benen.......

Men en sån kväll det blev !!!
Inte så mycket folk i början men det tjocknade på vid halv 10 tiden.
Å ni damer som inte var där missade nåt, ett överskott av herrar var det, inte vanligt kan jag säga.
Händer väl en gg på tio kanske...
Hittade glada Jiversdansare vi hade sällskap av.
Räckte med 2 låtar så var man igång.... :))
Å visst fick vi höra alla underbara låtar....

"Varje natt... Blå, blå ögon.... En natt med dig... Vi gör det igen...."
Å visst fick jag höra Anders (trummis) i Fats Dominos gamla "Sick 'n' tired" å "Aint gonna do it.." :))
Alla har prisat Wahlströms ballader å Daniel har en fantastisk röst, när han sjunger "Varje natt" så är han grym men jag har alltid sagt å kommer alltid att säga att det är när dom står på för fullt som dom är allra, allra bäst !!
Då ser man verkligen deras spelglädje å hur duktiga musiker dom är.
När dom drog igång "Whole lotta shaking" så kokade golvet :)) 
Jääääääädrans ett sånt ös det var !!!
Trots den tunga jobbveckan så stod jag EN låt på hela kvällen, sambon beordrade mig att vila :))
Så gott att få krama om dom igen, Daniel å Anders som är med sen ursprungsbandet, jag har sååååå många fantastiska kvällar å underbara minnen till dom :))
Hade 3-4 kära återseende av gamla dansvänner, å kul att träffa dom igen å få en dans el 2 ;)
Så det var en riktig livsboost att få en sån kväll även om benen kändes lätt slaktade när jag kom hem. 
Har sovit gott inatt, vad som blir idag är lite osäkert än.
En tur till Tingsryd kanske, ev dans ikväll på Knallabacken i Dädesjö.
Klubben ordnar dans till Casanovas, i vanlig fall ger jag icke en spänn för dom, INTE min stil kan jag säga.
Pratade med Daniel om det igår å han sa att dom är väl lite poppigare än W.
Nja, jag vet inte men konstig takt å låtval för mig, för mig å många fler så har ju Wahlströms den ultimata kombinationen av klassiskt dansbandssound å röjig rock'n'roll, pop har aldrig klingat högt för mig kan jag säga..
Ev ska vi grilla idag, tänkte göra en Turbosnabb jordgubbscheescake till efterätt.
Beror lite på om vi ska till Knallabacken el inte..
Köpte jordgubbar igår utanför Maxi men jag tog belgiska faktiskt.
Dom svenska hade det dubbla priset å det tycker inte jag det är värt... 
Imorrn börjar jag jobba 10.30, en ny vecka med att jaga timmar...
Måste ju avsluta med Wahlströms.... :))
HA EN SKÖN SÖNDAG !!! 







Kommentarer

Populära inlägg