Ett....



....sånt vidunderligt väder det är !!!
Började denna dag med frukost på den lilla verandan utanför köksdörren i strålande sol, kan man börja dagen bättre??

Igår blev det varken Tingsryd elr dans....
Jag-vi orkade helt enkelt inte...
Den enda dag jag var helt ledig, hade åkt 6 dagar i sträck till Växjö, skönt att få slippa EN dag iaf...
Å vi hade ju inte setts så mycket under veckan så det var skönt att bara vara hemma ensamma.
Vi grillade (han..) revben, hade potatissallad till å grillad majskolv, så enkelt å gott !!
Vi hade en diskussion om varför det är män som grillar jämt men kom på att det har med grottmannen att göra ;)
Släpade hem bytet, kvinnan tog hand om det å sen gjorde han upp eld :))
Nja, här är det för jag har inte tålamod med det, alldeles för mycket pill å jox för mitt tålamod med grillning även om det är gott.
Avslutade Mors Dag med "Mamma Mia" filmen, fantastisk miljö å en fin story om medelålders kärlek tycker jag.

Utöver frukosten imorse så hivade jag ur sängkläderna å bäddade rent.
Betalade mina räkningar å ÄNTLIGEN blev det lite pengar över... :))
Den känslan är underbar, att man vet att man klarar sig till nästa lön.
Slippa ångesten över pengarna är såå skönt !!
Nu handlar det inte om några svindlande summor som blir över men jag kan handla det jag behöver.
När jag säger "unna" mig så är det i mening att jag kan köpa det jag behöver i 1a hand, inte det jag vill ha kanske...
Så nu har jag bokat kiropraktor till ons eftermiddag men jag fick inte han jag hade sist.
Om han har semester elr slutat vet jag inte men dom har väl journaler att läsa i.

En lyxigare hudkräm än Niveas blir det nog oxå, har dessutom en 20% rabattkupong fr Kicks att utnyttja.
Klickade hem 2 par shorts igår, lite längre modell än mjukisshortsen jag har.
Att ha när man ska vara lite mer "klädd" på sommaren.
De gamla var i det skicket att jag fick lova sambon att slänga dom efter förra säsongen å det gjorde jag oxå.
Min absoluta favoritklädsel på sommaren är hotpants å tshirt-linne-top.
Det var ljuvligt att kunna gå ut ikväll 19.15 från sjukhuset, nyduschad i bara shorts å somrig, tunn tshirt.
Friska vindar men varma vindar.... :))

Nu ska jag strax krypa ner i svala, fräscha lakan, nyvaxade ben (nåja, i lör..) å fixade ögonbryn.
Ska bara tvätta ur överskottsfärgen i dom.
Så jag känner mig nästan nyrenoverad ;)
Dra igång en maskin tvätt jag hänger ut innan jag åker till jobbet imorrn....






Kommentarer

Populära inlägg