I hänryckningens tid...


Ja, så brukar denna tiden på året kallas....
Hänryckningens tid.....
När allt ska hinnas med, konfirmationer, bröllop, studenter, grilla (för det är såå länge sen sist..) osv..
Att NJUUUUTA 100 ggr om innan det tar slut...
Å den är fantastisk den ljusa, skira grönskan som är nu, rapsfälten som börjar blomma, ska hem till ön nästa fre, hoppas få se en del av det längs vägen.
Syrenerna börjar slå ut, har sett liljekonvaljer på fb från Varberg trakten.
Tyvärr får dom stå där dom står för mig, jag tål inte doften, den ger mig fruktansvärd huvudvärk-migrän.
Men att cykla i å runt Borgholm en majkväll när det varit varmt å syrenerna avger en fantastisk doft så man nästan blir berusad är underbart...... <3
Men hem till mig får dom inte komma...

Nu är inte Pingst den stora bröllopshelg det en gång var, den är omsprungen av Augusti med hästlängder...
Men jag har sett bröllopsbild på fb via en vän men jag vet inte vem den personen är..
Som gifter sig alltså.. ;)
När jag önskat Trevlig Pingst till kunderna har en del tappat hakan av förvåning...
Dom hade ingen koll på att Pingst var DENNA helgen....
Tycker dom förstörde Pingsthelgen när dom tog bort Annandag Pingst.
Det blir bara en vanlig helg som många inte ens reflekterar över längre....

Det har varit mycket jobb, 11 tim i fiskaffären igår å 8 tim idag.
Vi hade öppet 20 min på övertid innan vi hade tomt så vi kunde stänga så idag har det varit ruljangs på det.
Var tvungen att vila lite när jag kom hem, sen började vi med maten.
Grillad laxkotlett, klyftpot, grillad scampi, sallad å dillsås.
Så får det bli grillad ananas med lite glass lite senare.
En alldeles utmärkt Pingstaftonsmiddag :)
Imorrn ska jag laga en lammstek, köpte den vid påsk men blev inte av att göra den då.
Göra lite hasselbackspot å rödvinsås till det.
Rabarberflan å vaniljsås till efterrätt så är Pingsthelgen fulländad..
 
Sen har vi matlådor till iaf 3 dagar, har kyckling kvar sen igår.
När jag kom hem igår så hade han fixat polsk pot.sallad, grillad kyckling å vin.
Tror han saknat mig lite under veckan ;)
 
Imorrn ska vi åka på loppis till Östragård i Moheda.
Var där en gång i somras å dra mig baklänges så mycket prylar !!
Jag får nästan ångest av att se ett ställe så packat med prylar att det känns som om man knappt kan andas av rädsla för att nåt ska ramla ner...
Allt från gamla mynt sen hedenhös dagar typ till gamla lantbruksredskap från 30-40-50 talet, till ljuslyktor, tavlor å annat... 
Där fanns allt, precis ALLT...
Men dom har en avdelning för lite "bättre", dyrare saker, fanns jättefina saker.
Mycket man mindes från barndomen å som mamma ftf har kvar..
Kul att se värdet på det...
Jag är absolut INGEN loppisfantast men nån gång kan de va kul att gå på nån mer organiserad loppis.

Sen är det jobb igen på mån, ännu ett dubbelpass på sjukhuset som i tors.
Dom får förlänga det till fulldag, 7-19 annars får jag vila 14.30-16 innan nästa pass tar vid.
Men nästa helg blir det hem till ön..
Det är Ölands motordag å Road Rebels crusing på kvällen.
Årets bästa kväll i Bghm !!
Man hör ett intensivt morrande av V8or, känner en svag doft över stan av avgaser son nästan är lätt berusande..
Om man gillar bilar förstås ;)
Hoppas på samma fantastiska väder som de sista 2 åren, det brukar vara otroligt mycket folk ute å titta på det.

Nu blir det lite tv å sen vila...
The cake boss, Weddingcake..
 

HA EN SKÖN KVÄLL !!
 


 

Kommentarer

Populära inlägg