En sån......

........högsommarvärme vi fått !!!!
Såååååå ljuvligt skönt !!!
Om än att man inte acklimatiserat sig än så värmen tar energi, så är det ju.
12 tim inomhus igår på jobbet så ville jag inte sitta inne idag.

Sambon gjorde hamburgare när jag kom hem igår kväll å sen däckade jag i soffan.....
Drog igång en maskin tvätt innan jag la mig så den var ju klar när jag vaknade imorse.
Vilken lycka att kunna gå ut i trädgården kl 7.10 å hänga upp tvätt å det är ca +18C....
Totalsanerade sovrummet på damm, bäddade rent å körde 3 maskiner tvätt till.
Svabbade av lite annat men sen ville jag inte va inne längre..

Ett par timmar på altanen blev det.
Fick bita i det sura äpplet å åka till affären å köpa solskydd.
Står flera flaskor hemma i Bghm men vad hjälper det mig NU ?? 
Hade ju tänkt ta med det hit nästa hemvända men värmen kom fortare än så..

Plocka in all tvätt, fixa lätt middag , städa av köksregionen å sen bar det av till Växjö å Vårruset.
Insåg jag var tvungen att vara ute i god tid för att få parkeringsplats å det var alldeles rätt tänkt...
4 000 löpare måste parkera nånstans.....
Nu var det många bussar, ortsbor som kanske cyklade men iaf...
Jag fick plats precis utanför sjukhusköket så jag hade tur.

Pinglan B å jag gick mot startområdet å lyckades snika till oss både kexchoklad, glass, proteinbar å spela på lotterihjul  (gratis..) å vinna sportsockar INNAN alla andra kärr....ööööh....tjejer dök upp :))...
För ni förstår vilken lycka att hitta ETT par low cut strumpor i garderoben i denna värmen inför kvällen :))
Så det var exakt vad jag behövde !!
Att det sen ligger typ 5 par till hemma i Bghm är ju en annan sak...

Sen bar det av....
Å jag är chockad, helt CHOCKAD !!!!
Jag sprang på 34 min å 18 sek....
TRETTIFYRA minuter !!!
Jag trodde på nåt runt 40-45 min så otränad å "tung" som jag är men man kan mer än man tror...
Å än att det liv i kärringen :))
Å sen är det ju så, man dras med i tempot , de 3 första kilometrarna bara svischade förbi.
Pinglan B älgade iväg som en fjolårskalv så henne hängde jag inte med.
Jag hade kunnat pressa mig lite mer, men jag fick gå 3-4 korta stunder, flåset hängde inte med riktigt annars hade jag nog kunnat hamna på 32 min nånting...
Sen samlade vi oss, 10 pers, fick picknickkassar med massa gott i som vi  åt i gröngräset.
Å det som blev över delade vi upp mellan oss så jag hade en hel kasse inkl den "goodiebag" vi fick där med mig hem.

En dusch på sjukhuset innan jag åkte hem.
Så skönt att komma hem å det är rent å fint.
Ingen disk, inga sopor, bara rent å fräscht...
Ska bara ta toaletterna å hallen imorrn kväll.
Jobbar på fiskaffären till 14 imorrn, sen en snabbhandling å sen ut i solen å njuta (om det nu blir sol imorrn..)
Sambon jobbar kväll så jag är ensam hemma så jag kan städa på kvällen, det gör inget.

Men nu är det hög tid att säga natti, natti...
Ska bli ljuvligt att få krypa ner nyduschad å med trötta muskler i rena å svala lakan....

NATTI, NATTI........




Kommentarer

Populära inlägg