Det......


......... har gått 4 år.......
4 år i torsdags sen min dåv särbo gick bort efter 5 dagars förlovning....
Hur det än är idag så vandrar tankarna tillbaka, det är oundvikligt men idag med ett vemods blue feeling över det hela.....
Jag har gått tillbaka via fb å "den här dagen" å läst både det jag skrev i bloggen å på fb.
Å det slår mig vilket enormt stöd jag fick.....
Jag var nog inte riktigt mottaglig för det då men nu blir jag tårögd av alla varma ord å allt stöd jag fick då.

Ni stod som hand i hand i en ring runt mig, jag föll men nån tog emot mjukt så jag ändå inte slog hårt i marken...
Ergo, Bullmamman, Shine, Åsa, Beatamorot, Mormor, Madeleine, Helena N-L, Sammelsurium, Pipan å har jag glömt nån får ni ursäkta..
Ni fanns där varje dag för att "titta till" mig å delge mig era tankar å ord.
Det fanns säkert andra som gjorde det oxå men dom delgav inte mig det...
Det sägs att fb å bloggande är ytligt å tramsigt men det håller jag sannerligen inte med om.
Utan det å dansen hade jag gått under........
Utöver min familj (som hade sin sorg) så var det INTE EN ENDA av våra s k dansvänner som hörde av sig, INTE EN ENDA av dom nån gång....

EN person gjorde det å det är min danskompis H, han ringde 1-2 ggr i veckan för att "kolla läget"...
Mer behöver man inte göra, man behöver inte krångla till saker utan bara höra av sig å "kolla läget"... 
Men folk är livrädda för sorg, dom blir obekväma å vet inte hur man ska bete sig å gud bevars om man börjar gråta..
Då blir det riktigt obekvämt....
Inte förrän i november kom nån fram till mig på Sandra å frågade hur det...
Hon "ville inte störa" innan..
Nu "stör" man aldrig i sorg, man behöver bara vara medkännande, svårare än så är det inte....
Men ni fanns där å tog del av min sorg å delade den...
Å det är jag oerhört tacksam för....
Jag minns 1a Nyårsafton när jag satt ensam hemma....
Barnen var hos sin pappa å jag var ensam...
Då chattade jag å Madeleine, som oxå var ensam med barnen, med varann å gjorde den Nyårsafton lite lättare...
Så visst kan man finna en oerhörd varm å medkännande gemenskap i cyberrymden....

Idag har jag jobbat i fiskaffären, en varm å skön dag har det varit.
Dock försvann solen vid middagstid så när jag kom hem så fanns ingen sol att sola i..
Men en soffa som var gudomlig att få lägga sig å "vila"..
En powernap i sådär 30 min blev det men jag behövde det, trött efter Vårruset igår å jobb idag.
Har avslutat min städning iaf, 2 toaletter är fräscha igen.
Har torkat allt rostfritt i köket så nu e det blankt å fint igen.
Så länge det varar...
Nu får det vara för denna gång.

Middag blev kokt lubb, pot, ost-å-spenatsås å stekt makrillrom.
Sååå ljuvligt gott var det !!
Har fått receptförfrågan så jag kommer lägga ut det, ska bara få tid till det..

Fick förlängt imorrn i fiskaffären å så trillade det in jobb på sjukhuset på tors så denna veckan blev full pott.
Nu kan jag slappna av några dagar innan nästa veckas jakt på timmar börjar..
Måste avsluta med "Amazing Grace" med Brolle...
Det är nå visst med den sången..
Den är mäktig vare sig man är troende eller inte...
Ta er 3 min att lyssna å tänk på vad ni har, det kan ändras på en microsekund..
Att ta tillvara det man har å sätta värde på det, sätta guldkant i vardagen å inte låta vardagstristessen ta över..
Man vet inte hur lång tid man har här på Jorden...
HA EN FIN KVÄLL !!!
 






Kommentarer

  1. Jag minns det också, och det känns som en kortare tid än fyra år. Jag är bara glad att du kan skratta och dansa och älska igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du.. <3
      Jag läste en kommentar fr dig:
      "Jag var tvungen att hasta in här å se hur det var med dig..."
      Det värmde enormt att läsa det idag, då orkade jag nog inte ta in det..
      Tack kära du för det !!

      Radera
  2. Det är så roligt att läsa att livet är gott för dig trots den fruktansvärda sorgen du drabbades av och trots att det fortfarande finns mer att önska . Jag håller med dig om att det finns starka vänskapband i cyberrymden ... både det och Amazing Grace med Brolle är mäktigt ... /Mormor

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad att du är där du är idag. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg