Sommar...



....värmen försvann......
Vi hade skapligt väder Pingstafton men igår vände det totalt...
+7 å ett ilsket regnande, likaså idag.
Men regnet behövs men likväl tråkigt tycker jag.
Öland behöver det sannerligen, spec s.Öland.
Men som vanligt kan det inte komma lite "lagom" av den varan.
På n.Öland gav taket till brödbutiken inne på Böda Sand camping vika för vattnet, resten kan ni tänka er själva...
Jag är bekant med ägaren så jag läste det på fb igår.
Men hoppas försäkring täcker upp det iaf.

Vi gav oss iväg på en utflykt igår till Östregård Antik & Loppis i Moheda.
En sak kan jag säga, det som inte finns där existerar helt enkelt inte......
Så ofantligt mycket prylar, från golv till tak, i varenda vrå i varenda uthus, lada å hus.
Även ute men då vädret var tråkigt så nöjde vi oss med det som var inne av det lite "bättre" grejerna.
Finns mycket fina saker, mycket man minns från barndomen.
En otrolig mängd LP skivor, gamla böcker, kläder å skor...
För den som lever stilen är det himmelriket likaså för den som ska ha nåt till nåt spec tillfälle elr tema.

Hittade en gammal "Starlet" från Juli -75, där var en bild på Björn Skifs :))
Reportage om en 12 åring från en Stockholmsförort som inte kunde sluta sniffa.
Den tidens stora gissel-problem bland ungdomarna..

Nån liten bebis har vaggats till sömns i denna fina vagn.... 
Undrar vilket årtal den är ifrån??
 På denna otroligt fina radio kan man välja kanalen "Jazz" :))
Det stod på tyska men så mycket förstod jag iaf...
 Nån lycklig brud har burit denna knälånga brudklänning :)
Förmodligen hemsydd..
Stel tyll i underkjolen var det iaf..
 
.
En fika på CG å sen handla lite innan vi åkte hem.
Fixade mat å matlådor till 3 dagar, den 4 förbereddes.
Skönt att ha klart i veckan å slippa fundera på det.

Skulle ju jobbat dubbla skift idag på sjukhuset men jag fick ringa å sjukanmäla mig idag.
Jag mådde riktigt dåligt igår, en förlamande trötthet, tung huvudvärk å helt ur spel.
Vaknade lika trött så jag hade lätt yrsel så det fick vara.
Har varit lite för mycket sist 2-3-4 veckorna, då blir det så tyvärr..
Den reservkraft jag hade innan utbrändheten finns inte längre.
Det går i 2-3 veckor men sen tar det slut.
Förr kunde jag hålla på månader på det sättet men det går inte idag.
Men ändå får man ångest över pengarna jag förlorat när jag verkligen BORDE jobbat, att man satt de andra i klistret när man inte dök upp som planerat men idag gick det inte.....

Idag har jag varit "duktig", jag har bara klätt på mig, bäddat sängen å hämtat in posten.
Har ju lite svårt för att inte göra nåt när jag vet att det finns att göra men idag får det vara.
Laga lite kvällsmat bara men det är inte jobb för mig..

Så trött i hjärnan att jag tittat på The real housewiwes of NYC.
Då är man i botten kan jag säga....
Men det hela blev lite mer intressant när Fredrik Eklund dök upp ihop med Bethanny Frankel.
Han är ju en svensk stjärnmäklare i NY åt världskändisar å annat rikt folk så han var med i egenskap av mäklare åt henne.

Orkar inte ens surfa runt på klädsidor å försöka hitta nå snyggt fast jag verkligen skulle behöva det......
Hade det inte regnat hade jag cyklat en runda till affären, hade behövt frisk luft men i denna blåst å regn får det vara..

Ytterligare en fantastiskt röst har lämnat oss....
Bosse Möllberg, fd sångare i Streaplers lämnade jordelivet i lördags i en ålder av 68 år, cancer..
Har aldrig dansat till dom när han sjöng men han hade en underbar röst !!
PH's, LS å alla andra får ursäkta, Streaplers är dansbandet alla kategorier !!
Tyvärr är det sällan vi får dansa till dom men lyckan är desto större när det blir av..
Lasse Larsson på keyboard avled för för några år sen, även han i cancer, idag är det hans brorson Anders som har hans plats i bandet.
En mycket ung Kjetil (då 27 år) på trummor, idag VD å ägare av Streaplers....


HA EN BRA DAG !!!














Kommentarer

Populära inlägg