Onsdag....




 ...har det blivit.....
Dagarna rullar iväg fortare än ett stenras...
Ett gudomligt väder igår, tyvärr kunde jag inte njuta av det så mycket då jag jobbade men härligt att titta ut på det iaf..
Jobbade på fisken igår, alltid lika roligt att träffa dom.
Tisdagar har jag mycket "finjobb", gör gratänger, räkmacka osv, sen får man ju fylla på under veckan om det behövs. 

Skulle ju till frissan igår å hade planerat att duscha på sjukhuset emellan...
Faaaaaaaaaaaaan..... 😬
Fanns icke en enda jävla parkeringsplats runt sjukhuset..... 😠

Fick dessutom byta om mitt på centrumparkeringen i Växjö...bah...
Hur kul är det att dra på sig fräscha kläder när man har begagnade underkläder på sig??
Så där satt jag i "skitiga" underkläder å svettäcklig under armarna å skulle bli fin i håret....
Hur fräscht känns det??
Å hur jävla kul är det att ställa sig i duschen när man kommer hem snygg i håret??
Tänkte duschat igår morse men skulle ju duscha på sjukhuset...
Aldrig mer den planeringen........suck..


Jodå, jag är väl nöjd så men stylingen blir ju aldrig som jag vill.
Finns inte frissa som kan styla som JAG vill ha det så det är tur jag övat upp mig.
Skulle på en shoppingtur ef frissan...
In på Sko Dej å provade ballerinas, så snygga å fräscha som jag såg i söndags när vi var inne i stan
Jaha, då var 39an något trång å 40 en aningens för stor.
Å glappar dom från början så blir dom för stora för man töjer dom ju lite, spec ballerinas..
Å tar man 39an så får man ömma tår å ev så spricker dom i sömmen fram...

In på Kapp-Ahl å skulle prova jeans.
Dom har 25% på alla jeans fram till imorrn så jag tänkte inhandla ett par..
Jaha, då var det det här med storlek....
Strl 40 är precis lagom när man drar på dom men jeans, spec stretchjeans som är lagom när man provar dom blir för stora efter nåt dygn.
Jodå, jag kunde dra strl 38 över arslet å fick på mig dom utan större problem men då satt dom i mitt tycke liiite för tajt över låren för att det skulle vara snyggt....
Så det sket sig oxå..
Alltså.........är det bara mig sånt här drabbar???!!! 

Tja... va faan, billigt blev det iaf...
Ett skohorn inköptes på Sko Dej för ooooerhörda 10 riksdaler att ha i handväskan.
Jag är överallt nu känns det som å byter skor, betydligt enklare med ett skohorn i väskan.. 
Sparar ju hälkappan på skon än att den trycks ner varje gång man tar på sig skor.


In på Kicks å skulle ha mascara...
Hade en 20% rabattkupong som jag tänkte utnyttja till en lite exklusivare mascara, då kan man kosta på sig det.
Tänkte en Clinique men fick då se att dom var 45 kr dyrare i Växjö än i Kalmar...
Trodde att Kicks hade samma priser överallt.
Å då var det inte värt det, det jag skulle sparat på den försvann i den prisökningen så det blev en Lumene Wild Curl.

Så jag kom hem, trött å sunkig..
Gick in i duschen, håret ramlade ner av fukten men skit samma, jag är ändå tvungen att styla om det nu på morgonen.
Sambon hade förberett grillen så vi grillade korv ute på altanen, så skönt att sitta där ute nyduschad i den ljumma kvällen å äta grillad chorizo.

Har packat alla kläder till resan imorrn.
Behövs inte så mycket men måste ha danskläder till imorrn kväll å vill ju ha fräscha kläder att ta på mig på fredag.
Duschgrejer å makeup får jag packa ikväll.
Imorrn bitti kl 9 sätter vi oss på bussen med destination El Stockholmo å "Askungen" för en danskryss med klubben till våra vänner i PH's.
Enl uppgift ska visst Christer Sjögren ha nån show under kvällen, hoppas på Elvisstuk på den.
Nån skrev att Tony Irving skulle vara ombord oxå så vi får se vad det blir.
Kul ska det bli iaf, skönt komma bort om så bara för 36 tim...

Lör har jag jobb på fisken igen å igår fick jag in från sjukhuset på söndag.
Känns lite bittert att behöva stå inne en hel söndag när det ska bli så vackert väder men det är priset jag får betala för resan tors-fre när jag inte kan jobba då.

Nu får jag dra en snabbis med snabeldraken, har fulldag på fisken idag, 9-19.
Bädda, fixa i ordning osv...
Skulle behöva stryka lite tvätt oxå, får se vad jag hinner med....

Måste bjuda på oooooerhörd "skönsång" från resan förra året..
När man e trött i bussen på hemväg å inte har nåt att göra kan man sjunga allsång... :)) 

"Men va faan, det e ju solo nu...
Men det skrev du inte ditt stolpskott...."


HA EN BRA DAG !!!





 

Kommentarer

Populära inlägg