Makalösa...

.... +27C i öster var det när jag kom hem ca 15.15 idag..
En ljuvlig värme om ni frågar mig !!!

Jaha, en vecka har gått sen jag bloggade sist å det är faktiskt inte frivilligt..
Skulle bloggat i tors kväll men vi hade inget internet överhuvudtaget.
Vi har ju en wifi-dosa som lyste grönt men ingen respons på det.
Inte ens telefonernas egna system funkade, har ingen aning om  hur det kunde bli så men det var ju samtidigt som sabotaget mot nån mast.
Jag ger mig f**n på att det hade med det att göra men på fredagen hade vi internet igen..
Mycket märkligt om ni frågar mig..

Jaha, vad har jag då gjort under veckan kan man undra??
Nja, jag tror inte ni oroat er till magsår över min frånvaro här å veckan har gått fort..
Jobbade i tisdags men var helt slut när jag kom hem.
I ons kände jag väl att jag började bli hyfsat återställd efter helgens störtdykning i halvt medvetslös trötthet...

Jobbade korta pass tis-ons-tors i fiskaffären å på sjukhuset, det fick räcka så.
Det blev inte så många timmar förra veckan men det fick vara ok med tanke på hur jag mådde.
I fre hade jag heldag i fiskaffären men kunde sluta kl 18 så 18.50 rullade vi iväg mot Öland...
Var hemma i lägenheten runt 21, fick se det sista av finalen i Lets Dance.
Hoppades Bianca skulle vinna men tyvärr föll hon nog på att vara en Wahlgren-Ingrosso.
Å Elisa hade ju stora delar av dansbandsSverige bakom sig (inte oss då..) men jag tycker Bianca varit bättre överlag.

Vaknade till strålande sol å blå himmel i lör morse.. :))
Kan inte bli bättre för en dag med bilutställning å cruising.... :))
Frukost på balkongen, så ljuvligt skönt !!!
Duschade å fixade oss i ordning, lill-loppan dök upp så hon hjälpte mig med en victory roll i luggen.
Blir lite bättre när man använder locktång, ska önska mig en i födelsedagspresent, en konformad som hon har modell lite grövre.
Ut på stan i det vackra vädret men det blåste lite men det var varmt å skönt men den tunna jeansjackan fick vara på.
Med tanke på det vädret som var på Småland i fre eftermiddag, det regnade lite av å till för att avslutas med ett hiskeligt skyfall i fre eftermiddag så hade vi kläder för alla väder med oss.

Men det mulnade på rejält under eftermiddagen å kvällen var blandad men tyvärr rätt kalla vindar.
Så min uppfattning är att det inte var riktigt såååå intensivt som det varit de sista 2 åren med bilar å folk längs gatan.
Kl 12 så svepte 2 Jas 39 gripen över stan 3 ggr....
I år gick dom inte lika lågt som förra året, då sniffade dom hustaken längs Storgatan , marken vibrerade å ett galet vrål från motorerna.
Man var döv i 5 min efteråt så det var tacksamt att dom inte sniffade riktigt så lågt i år..

Men vilka bilar det finns...
Man blir helt matt av att se dom.. :))
Vill haaaaaaaa....... :))

 Ett glänsande dollargrin.... :))
 

 Mycket krom ska det va ;)
 Min favoritbil, en Cheva Bel Air -55...

 Det ska glänsa.. ;)
 Å så jag :))
En vacker kväll blev det till slut iaf....
 

Kvällen var rätt kall emellanåt så vi gav oss strax efter 21...
Hade ju varit ute större delen av dagen så jag var trött, vi gick x-antal ggr Storgatan upp å ner å längs hamnen...
Sön förmiddag var lite mulen men sen kom solen..
Å som den kom.. :))
+25C i norr hemma hos mina föräldrar, vi gick en långpromenad genom stan.
Å jag min dåre tog på mig svarta jeans när jag hade shorts hemma... suck..
Dom har ju byggt lite i stan under vintern å nu kunde man se resultatet av det.

En brygga nere vid Robinson Cruose, väldigt fin å handikappanpassad men icke en enda soptunna längs bryggan... 
Dåligt !!!
 En glass fick det bli på Ölandsglass, banan å cocosglass..
Mums så gott det var !!!

Helgen avslutades med kroppkakskok hos mina föräldrar, vi var hemma i Småland runt 19 tiden.
Sambon drog igång gräsklipparen å jag började tvätta....
Har lyckats köra 4 maskiner tvätt på ett dygn så nu e det gjort.
Ska strax gå å plocka in det sista.....
Måste iaf plocka upp mina sommarkläder jag tog med hit , jag fick liksom inte plats i min väska igår.. :))
"Älskling... jag har ett problem...
Jag får inte plats i min väska...."
....suck... 
Så han hämtade sina stora shoppingkassar han hade i bilen så jag fick ner alla linnen, shorts å annat jag tog med... 
Tänkte inte riktigt sååå långt.... :))


Makalöst varmt i eftermiddag så det blev 2 tim på altanen.
Skulle gjort så mycket men av det blev det intet, än så länge iaf....
Matlåda finns till imorrn så det behöver jag bekymra mig om men tyvärr är det så att det som inte blir gjort idag finns kvar till imorrn... suck..
Städa bilen å golven här hemma, måste laga lite mat imorrn kväll till matlådor åt oss.
Jobbar i fiskaffären imorrn tror jag ska köpa hem laxbiffar, göra en kall sås till det å koka potatis.
Har trillat in jobb idag för hela veckan så imorrn är sista dagen jag får njuta av solen, slutar 14 i fiskaffären.
Sen är det jobb resten av veckan till lör eftermiddag å lör kväll är det dags för dans till Wahlströms :))
Så på sön är jag nog rätt trött skulle jag tänka mig...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg