Sköna Maj...

....VÄLKOMMEN......
Ja, det kan man verkligen säga.....
Det började lite försiktigt igår med lite soldis å ca +15 ...
Vi var inne i Växjö å tittade lite på Växjöloppet.
1 800 löpare, 2 banor.
1 mil elr en halvmara sprang dom.
Å om en vecka springer jag å några pinglor från sjukhuset Vårruset....
Hahaha, ja, jag har ju sprungit såååå mycket innan oxå....bah....
Aja, 5 km ska jag väl ta mig runt på hyfsad tid..
Lite shopping blev det oxå, ett par nya vår-sommarskor.
Det var jag verkligen i behov av..
 
Å idag har det exploderat fullständigt !!
Så vackert väder å VARMT !!! 
Idag har jag jobbat på sjukhuset, morgon till eftermiddag, fick förlängt 30 min. 
Å när jag klev ut genom dörrarna slog en ljuvlig värme emot mig !!
 
+ 18C när jag kom hem i norr, jag tog av kläderna sånär på bh å trosor å slängde mig i solstolen på altanen.
Å ack så sköööööööööönt...........
Så skönt så jag slocknade en sådär 20 min, så gott med en powernap i solen :))
Sambon kom hem efter nån dryg timme å gjorde mig sällskap en stund, sen började han klippa gräset.
Å jag gick in, det började bli kyligt så nu jäser Rotfruktsbröd å en liten bulldeg på bänken. 
 
Å om 17 tim är det dags.....
ÄNTLIGEN !!!
Jaha, vad för nåt??
Jo, jag ska till frissan !!!
Liknar mest en självdöd sumpbäver i skallen nu så det ska bli ljuvligt att få sätta sig å bli ompysslad.
Snudd på 3 mån sen sist så det är verkligen på tiden...
 
Deklarerade ju igår.....
Har en ingift släkting som jobbar på skattekontor som tipsade mig om avdrag jag kunde göra.
Så mina 473 riksdaler jag skulle få tillbaka växte i rekordfart till ca 15 ggr pengarna..
Så inatt sov jag gott kan jag säga :)) 
Nej då, inget fuffens, hon granskar endast företagsdeklarationer å jobbar inte här men tacksamt att få tips om avdrag man inte hade en aning om....
 
Kvällsmat ikväll blev Vårsallad med lättkokt sparris....
Valfri sallad...
 (jag tog bistrosallad..)
Paprika, gul å röd..
varmrökt lax
Kokt ägg
Lättkokt, smörfräst sparris..
 
Dressing:
Mat.yoghurt
Mangochutney
 
 Lägg sallad på en tallrik.
Kärna ur paprikan å skär i lagom bitar å strö över salladen.
Plocka sönder laxen å fördela den.
Dela de kokta äggen å lägg upp.
Lättkoka sparrisen, fräs den sen i lite smör å toppa med det.
 
Rör ihop dressingen, styrkan avgör du själv å klicka över salladen.
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!
 


Kommentarer

Populära inlägg