50 nyanser....





.....av grått fortsätter.......
Å visst regnar det men det är ju bara lätt regnande, inte dom mängder som verkligen behövs.
Men vad jag förstår så har det regnat rejält hemma på ön, men det hjälper ju inte oss här...
Å kryddat med en förkylning från helvetet så är eländet komplett..

Kände strävhet i halsen i ons kväll, hade en jobbig natt, vaknade flera ggr av smärtan i halsen.
Lika ont i halsen i tors å borde definitivt inte gått å jobbat igår men när man måste ha varje timme man kan få har man inte så mycket val.
Jag gick dock 2 tim tidigare, åkte å duschade å sen hem. 

Har haft en jobbig natt, vaknade kl 2 (!!!), helt igensvälld, grym huvudvärk å 38,2 i temp...
Låg vaken till halv 4 innan jag kunde somna om.
Ringde pinglan B vid 7 tiden å sa att jag orkade inte jobba som funktionär idag på Växjöbuggen.
Sååååååå jävla ruttet det är !!!
Sambon fick åka iväg själv, ett evenemang man sett fram emot i flera veckor.
Sveriges danselit kommer dit å gör upp om finalplatserna å jag ligger sjuk hemma :((
Får se om jag orkar åka iväg en liten stund framåt dagen, har ätit frukost nu iaf.
Har inte ätit på 22 tim, jag hade ingen matlust igår.

Livet är så jävla boring nu, åker bara mellan jobbet å hemmet.
Allt kretsar runt att få ihop timmar....
Ikväll spelar underbara Drifters i Nybro men det kan man glömma med denna förkylning :(

Å så blir man behandlad som skit av verksamhetschefen på sjukhuset... 
9e nov har hon ordnat fest i PM´s festvåning inne i Växjö för personalen i köket, brickdukningen-disken.
För att göra nåt trevligt utanför jobbet ihop...
Å det kan ju tycka är trevligt...
Vilka får komma då??
Jo, fast anställd personal å de som har tidsbestämt vikariat, INTE vi som är tim vikarie, vi får hålla oss till det som Resursenheten ordnar..
Den som handhar mina timmar, skickar ut sms osv är en spec avdelning.

För det 1a:
Såvitt jag vet så är jag anställd av Region Kronoberg, vem som där handhar min anställning är helt oviktigt.
Å varför i helvete ska jag gå på nåt som Resursen ordnar??
Det är inte där jag jobbar, jag jobbar i brickdukningen-disken, det är där jag har mina jobbarkompisar.
Jag känner inte en käft på resursen, den enda kontakten jag har är när dom skickar ut sms så varför skulle jag gå på nåt som dom arrangerar ??
Å som pricken över i'et så meddelar hon detta på en föreläsning om Värde och respekt för varandra å patient-kund.
Men uppenbarligen så är vi inte VÄRDA att få gå på den festen, vi får inte den RESPEKTEN, vi som ställer upp när dom sitter i skiten med personal.
Vi ska bara finnas där när det skiter sig för dom, i övrigt så behandlas vi som luft..

Dessutom så kröner hon det hela med att "några i resursen kanske kan ställa upp så att alla (alla andra alltså...) kan gå på festen", (den börjar ju innan ord arbetstid är slut...)
Men glöm att jag ställer upp den kvällen....
Det är inte festen i sig jag är avundsjuk på, det är sättet hur man blir behandlad å bemött jag blir heligt förbannad på......
Värde å respekt för varandra??
Inte gäller det timvikarierna iaf.....
Kiss my a**........

Ska iaf åka hem till ön på tis eftermiddag, åka ner om graven med en dekoration till Allhelgonahelgen.
Få träffa barnen lite, vara "hemma" några timmar..
På ons kväll kommer 3 danspinglor på middag, B får komma när hon slutat jobba.
En av dom är svårt njursjuk (dialys, väntar på ny njure) å kan-får inte äta allting så det krävdes lite tankearbete för att jag ska kunna erbjuda henne detsamma som oss andra.
Blev inte riktigt det jag tänkt från början men blir nog bra ändå.
Bara jag är så pass frisk då så vi kan genomföra det men det är ju bara en förkylning får jag hoppas.

Nu ska jag bädda iaf å klä på mig.
Se om jag kan åka iväg en liten stund till danstävlingen, få se lite av det iaf....

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg