Jodå.......



.......... vraket lever men är i risigt skick...
Nä, jag ska inte överdriva för mycket, jag är bara förkyld, inte döende som en man men visst är det tungt.
Åkte å jobbade i tis, lite tungt i början men sen gick det bra.
Har ju i stort sett bara köksarbete på tisdagar så även i tisdags.
Det är ju varmare där å jag behöver inte prata så mycket å anstränga rösten så det gick bra.
Vände kosan österut direkt efter jobbet å körde hem till ön.

Åkte direkt till kyrkogården på sydöstra Öland,, la ner min dekoration jag hade med mig.
Hans barn hade gjort så fint, såg att det var rätt nyfixat med växter å dekorationer.
Men fyttiattansbananer vad det blåste kallt.....
Brrrrrrrr........gick rakt igenom kroppen, så isande kallt i vinden.
Brukar titta på ett par andra gravar när jag är där men jag hoppade över det denna gg, det var för kallt.
(för lite kläder..)

Hem till Borgholm, lämnade in datorn, körde ner till en frissasalong för där satt lill-loppan å blev klippt.
Inte mycket att åka ner för tycker ni kanske men ni ska veta att det är nog 3-5 år sen hon satt hos en frissa sist...
Hon har klippt sig själv, färgat av å till, rakade ena sidan å sen rakade hon andra sidan. 
Å så klippt lite mellan gångerna, lite hårrebell :))
Men det har alltid varit snyggt men nu tyckte hon: det gååååååååååår inte längre, det ser rent för jävligt ut... :))
Så det var väl en del som åkte av, jämnades till osv men det blev jättebra.
Kan ju räcka för henne att gå till frissan var 6e mån, hon som har hår som manen på en frieserhäst....

Vä hemma dök jag ner i tvättstugan så maskinerna fick börja jobba.
Så skönt att få allt rent på samma gång, bara 3-4 plagg att stryka.
Umgicks med BÄGGE barnen på kvällen, så mysigt så.
Lill-loppan gick hem till pappa för att sova för alla grejerna var ju där men sonen stannade hos mig.

Men jag fick en helt galen hosta i tis kväll.
Dels tror jag det var ansträngningen att springa i trappan sjuttielva gånger å sen är det väldigt varmt i min lägenhet.
Den värmen gjorde nog att jag svullnade i både näsa å hals, jag hostade som en galning.
Till slut utbrast sonen: men va faaaaan, du hostar ju så man tror hjärnan ska lossna.......
Haha, ja, man kunde nästan tro det men det lugnade sig till slut iaf.
Men jag var helt slut igår, som en trasa så det blev inte mer gjort än nödvändigt.
 
Det var ju utv.samtal på sonens gymnasieskola igår å dom hade lagt alla samma dag så dom hade inga lektioner utan han åkte med mig in å sin pappa hem.
Å jag blir varm i hela kroppen... :))
Det går såå bra för honom, han trivs verkligen å han MÅR SÅ BRA på skolan.
Högstadiet var tungt för honom, mycket "stök" rent allmänt runtomkring.
Alla barnen har valt mindre gymnasieskolor för de har alla den personligheten att de mår bättre av en mindre skola där det är lugnare än stora, bullriga skolor å det är så skönt det gått bra för alla 3.

Skulle ju ha 3 danspinglor på lite plockmat igår så jag åkte till jobbet å hämtade skaldjur innan jag åkte hem.
Hade ju bara ett par timmar på mig när jag kommit hem.
Lätt att duka upp, bakade bara en äppelpaj när jag kom hem.
Bad sambon gå in till ödetomten på förmiddagen å se om det fanns äpplen å han hade plockat en hel Ica kasse :)) 
Å det blev festligt värre, mycket skratt å tokigheter, där vilar inga lessna miner kan jag säga.
Fick blommor, choklad å vinäger-olja i små flaskor, bara ändå... :))
Så när dom gick tog jag en sup Lepheton (hostmed) å sen däckade jag i sängen.
Morfin i medicinen å jag tog bara halv dos för jag tål inte morfin så bra men det gjorde susen.

Sambon jobbar till midnatt denna veckan men redan 5.30 ska han vara i Växjö imorrn bitti, dom ska till Göteborg i helgen på studiebesök så han kommer hem på söndag så jag blir allena hemma. 

 Så nu ska jag strax koka en skål med äppelkräm å ikväll ska jag baka äppelmuffins OM jag orkar.
Lååååång dag på jobbet imorrn som brukligt en fredag så imorrn kväll är jag nog rätt slut när jag kommer hem.

HA EN BRA DAG !!!









Kommentarer

Populära inlägg