Sommartider.....



...........hej, hej....hej då................
Ja, inatt är det dags igen, att ställa om klockan.
Ett evigt tjafsande om sommartidens vara el inte vara å åt vilket håll man vrider å vilken tid är egentligen "normaltid"??
Jo, vintertiden är faktiskt "normaltid" fram till -80 när dom beslöt införa sommartid.
Å så är det att grillen elr trädgårdsmöblerna ska fram el tillbaka...
Trams !!!!!!!
Bor man i lägenhet vilket många svenskar gör så har man kanske varken det ena el andra......
På våren ser man FRAM emot sommaren, på hösten ser vi TILLBAKA på sommaren....
Såååååååå..........nu har vi rett ut det !!!!

Hade en lugn fredag på jobbet även om den e lång.
Men jäääääädrans bananer vad det stormade igår.....hua säger jag bara.....
När gatuprataren ger sig iväg 5-6 meter, då jäklar friskar det i.
Tur den inte träffade en äldre människa el nån bil som körde förbi just då.

Jodå, förkylningen ger sig så sakteliga men det e drygt.
Även om jag bara varit sjuk i dryga veckan känns det som 2-3 veckor.
Orken är nere i lilltån å skvalpar men hostan är inte lika intensiv längre.
Kan bara hoppas det fortsätter så å inte kommer bakslag.

Räknade ihop mina timmar idag å det gick inte ihop sig.
Visste jag ju redan förvisso men hade inte koll på exakt hur många timmar.
Kunde jobbat 10.5 tim till imorrn men jag orkar helt enkelt inte, jag måste få en dags hel vila även om jag ska bort ett par timmar på eftermiddagen, hon erbjöd mig tvätta oxå så arbetskläderna får följa med.

Gudomligt skönt att åka å duscha efter dagens jobb å sen få åka raka vägen hem.
Sambon hade precis kommit hem å dom hade haft en trevlig dag-afton i Göteborg igår.
Hade några nät musslor över idag så jag tog hem ett.
Så det blev snabbaste snabbmaten man kan göra, vinkokta musslor å rostat bröd med philly-ost.
Så enkelt å så gott, så gott !!!

Imorrn måste jag plocka upp alla rena kläder jag tvättade hemma i tisdags, ligger ftf i kassen.
Baka några äppelmuffins oxå, jag orkade bara inte i tors kväll.

Nu ska jag gå in i gästrummet å se "Så mycket bättre", är nyfiken på Magnus Carlsson.
Sambon å jag delar inte samma tv-filmintresse kan jag säga.
Tur vi har 2 tv-apparater :)

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg