Som.....


...... en begagnad trasdocka är jag....
Trött, sliten å i bedrövligt skick...
Men inbilla er inte att jag tog mig iväg på danstävlingen igår, det gick bara inte...
Å med 38 i feber så orkar man inte det, inte nu iaf.
Förr kunde man va igång med måttlig feber men idag är jag ju halvdöd vid 38 i temp.

Idag har jag iaf varit uppe delvis, fixat lite mat å matlådor till mån-tis åtminstone.
Hade överbliven potatis som jag gjorde pot.plättar av , ska steka bacon imorrn.
Kvällens middag blev köttfärssås å spagetti.
Synd bara att jag inte kände vad det smakade, kunde lika gärna ätit en hög med jord tror jag..
Det har varit mycket vila, sovit lite då å då men ingen feber iaf.
Å jag är döv, stendöv..
Känns som en glaskupa med 50 cm diameter runt huvudet.
Men jag blir sån när jag blir så här superförkyld, bihålorna ömmar å jag är helt igensvullen.
Nu är det bara en förkylning men att bli så utslagen av en sketen förkylning är bedrövligt...
Sambon är hängig han oxå, hoppas bara att han klarar sig i fortsättningen å att det bara blir huvudvärk å trötthet.
Får se om jag orkar jobba på sjukhuset imorrn annars får det vara.

Har haft vattnet avstängt ett par timmar i eftermiddag, grannen skulle göra nåt å sambon ville inte riskera skitigt vatten.
Vattennivån är väl ungf som innan, kanske nåt lite extra så det verkar funkar att ta lite vatten i taget till mat å disk men skippa dusch å tvätten.
Å det klarar man sig bra på även om det är lite bökigt att åka iväg å duscha å tvätta.
Nu går iaf diskmaskinen, insåg det är bättre köra den var 3e dag än handdiska varje dag.
En dags disk går åt ungf 8-10 L vatten, maskinen tar 16 L på en diskning totalt.
Googlade diskmaskinsmärket idag å tog reda på det.
Allt för att spara vatten....
Man inser vilken oerhörd lyx det är med rinnande, rent vatten.....
 
Fick veta en så tråkig nyhet (för mig..) igår, blev så lessen för deras skull.
Att folk inte kan få vara lyckliga utan det händer nåt som sätter käppar i hjulet för dom..
Livet är inte rättvist.... 

Kollar film nu, "The longest ride...." på C More.
Vi har sett den nån gg innan men den är suveränt bra !!
Å timmarna rinner iväg när man inte orkar göra så mycket annat.
Senare ska vi väl se "Falk" som är sambons favorit, jag har ju sett filmerna nu i efterhand då han har alla men inte när dom visades förut.
Å visst är han bra Jacob Eklund, det var han redan i "Änglagård" filmerna.
Å denna skitsjukhelg får avslutas med lite glass till "Falk", det kan vi behöva tycker jag....
Så hoppas jag vi vaknar till en bättre vecka imorrn...

HA EN BRA KVÄLL !!!

 


Kommentarer

  1. Åh, hoppas verkligen veckan börjat bättre än den förra slutade! Önskar dig god bättring!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg